[ROM]LeeDrOiD V3.0.8.2 GB 28th Jun | Android 2.3.3 | OTA | A2SD or Data++ | TV Anim

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Poontus, 17 jul 2010.

1. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Läs första posten, du har en lång lista där.

2. KasIt

KasIt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp, fungerade utan problem i flera dagar efter att jag installerat 2.3d sen råkade jag ut för samma sak. Fick starta om telefonen för att lösa det. Funderade lite och det inträffade alltid, dock intermittent, efter jag varit ute på internet. Hade installerat senaste flash player några dagar efter 2.3d installationen dessutom... avinstallerade den och det ser bra ut så här långt. Får återkomma om några dagar.

3. NorteX

NorteX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har själv haft detta problem speciellt när man surfat, det visade sig vara stock browsern som gjorde det. Prova tanka typ dolphin hd eller liknande och se om det funkar bättre. Kör ni Auto killer memory?

4. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Är det någon som har lösning på att det är dåligt ljud i mitt MW600 enbart med Sense-rommar?

5. warmiz

warmiz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har lagt in leedroid häromdagen och efter det installerat en massa apps och gjort inställningar som jag vill ha kvar om det är möjligt, men nu vill jag ta bort orginal maps för att kunna köra maps brut från car home.

Men vad händer om jag bara flashar om romen utan att wipa nåt efter att jag plockat ut maps ur zippen? kommer maps vara borta då men resterande apps som jag installerat i efterhand och inställningar vara kvar?

Last edited: 25 mar 2011
  6. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Jopp, jag slutade använda orginalbrowsern och då funkade det genast bättre, i typ en dag sen började laggandet, hackandet och segheten igen. Installerade oxygen i väntan på leedroid v3. Oxygen flyter på underbart, inte något som segar ner eller hackar/laggar.

7. rickards

rickards Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 144

MINA ENHETER

Jag hade också problem med att det laggade, browsern och Flash verkar det vara som spökade. Avinstallerade senaste versionen av Adobe Flashplayer, och ställde in browsern att bara visa Flash när jag ber om det, avinstallerade även set PCU vilken jag aldrig använde. Läste på xda att några hade gjort så med gott resultat, vilket även jag fick. Nu går det som tåget. Set CPU vete fan om det kan ha påverkat, men jag använde det aldrig och har inte saknat den.

8. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Hur gör man detta. Jag kan för mitt liv inte hitta det i inställningarna.

9. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    I browsern: Menu /Inställningar /Aktivera tillägg - på begäran

Spaderess gillar detta.
  10. Ionleg

Ionleg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 13 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 13 pro
    Jag har just rootat och installerat denna. Funkade bra efter några försök, jag hade missat att läsa allt. Tycker att luren blev rejält snabbare. Problemet med browsern avhjälptes med att rensa cachen. Nu går den hur bra som helt. Får se efter några dagar om några problem uppstår. Stort tack till alla som skapat guider och som beskrivit problem och åtgärder här!

11. Cuwbic

Cuwbic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Anledningen till att jag vill roota är för att kunna föra över allt på minneskortet, då jag konstant fick varningar om fullt på det interna.
    Jag rootade min Desire igår mha root-guiden av DreamHawk och flashade in LeeDrOiD V2.3d, men det började strula rejält med sd-kortet efter ett tag.

Jag gick till väga såhär: 1. Gjorde en backup av minneskortet på datorn. 2. Skapade en backup via ClockWorkMod Recovery.
    3. Jag partitionera SD-kortet med 512mb Ext och 0mb Swap som det stod i guiden. Där var det inte tydligt med någon varning om att det kan påverka om man gör detta före eller efter flashning av rom, så jag antog att det kvittar.
    4. Nu är minneskortet rent så jag slänger in min backup från datorn tillsammans med LeeDroid zip:en.
    5. Jag startar om i ClockWordMod recovery och installerar zipen. När flashningen är klar startas den om
    Här kommer första problemet: Det tar väldigt lång tid och står still på den vita "HTC" screenen länge. Jag drar en snabb slutsats att detta är det s.k. Endless boot och tar ut batteriet, startar i Recoveryn och wipe:ar cachen, dalvik och factory settings. Startar om och märker att den ska fastna en stund vid det läget (kortare tid denna gång, upplevde jag det som, men ändå längre än original). Fråga: Om detta troligtvis bara den långsamma starten som ska uppstå vid första booten, hade jag kunnat ha min user data kvar?
    6. Jag kopplade mobilen till datorn igen för att föra över några filer. Då av någon anledning kraschar överföringen, hela explorer på datorn kraschar och mobilen låser sig.
    7. Pga otydligheten ang. när partitioneringen skulle gjorts så börjar jag fundera på om det har något med det att göra. Går igenom hela partitioneringsprocessen igen med Rom Manager.
    8. Nu är sd-kortet tomt igen och jag ska föra över hela backupen till sd-kortet igen. Kopplar in usb-kabeln men ser en varning i aktivitetsraden högst upp. Det är en ikon av ett minneskort och ett frågetecken med meddelandet: "Monterad som skrivskyddad. Oväntat problem med SD-kortet. Tryck för att få (syns ej mer)" Jag trycker på meddelandet men det enda som händer är att varningen kommer upp efter en sekund igen. Jag testar iaf att komma åt minneskortet via datorn men det vill sig inte.
    9. Tänker att jag bör köra ytterligare en partitionering/formatering av sd-kortet då.. När jag ska tanka Rom Manager igen så märker jag att Market kraschar varje gång jag trycker på en app..
    10. Fått nog av ski*en och vill unroota... Installerar HTC sync och startar sedan denna: http://www.mediafire.com/?bbb7m2b4t5jejhm
    11. Efter att processen pågått i ca 1 minut (ca lika lång tid som vid tidigare krascher) så kommer det upp ett error meddelande med något i stil med: "USB connection error"..
    Jag kan alltså inte tanka några apps och SD-kortet har helt lagt ner verkar det som..

Vad ska jag göra? :(
    Tacksam för snabba svar.

Last edited: 27 mar 2011
  12. jejja80

jejja80 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Rensa allt och flasha om leedroid. Har du inte kvar leedroid på minneskortet så rensa bara allt och starta om.

Detta gör du i recovery menyn

sent from my Desire using GingerVillain custom ROM!

13. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    första booten kan ta upp emot 20 minuter vissa gånger.
    trasslar ditt minneskort allt för mycket så bör du kanske blåsa det helt och partitionera om med gparted

14. Cuwbic

Cuwbic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet är att jag inte har en adapter (SDmicro -> SD). Så jag gör helst en blåsning med kortet kvar i telefonen. Strular det trots de och de krävs en "riktig" partitionering med gparted så köper jag hellre ett nytt kort med adapter.)

Kan du förklara exakt vad jag ska göra för rensning Jejja?
    Det enda jag har hittat som låter rimligt och som jag vågat testa är: mounts and storage -> format sdcard
    Det hjälpte föga...
    Finns det nån guide där man kan läsa exakt vad alla alternativen betyder i ClockwokMod Recovery?
    Så man kunde slippa används sin telefon som en kraschdocka..

15. jejja80

jejja80 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

I recovery så finns ett alternativ som heter wipe data/factory reset. Då rensas allt som inte hör till romen du använder. Appar, inställningar osv.

Vid konstiga problem brukar det funka. Det bästa är att kunna flasha om romen också efter en sådan rensning men om du inte har leedroid romen på ditt sd-kort så får du nöja dig med en reset.

Tänk på att allt försvinner om du inte har en backup på det.

sent from my Desire using GingerVillain custom ROM!

16. warmiz

warmiz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ingen som kan svara på om inställningar osv finns kvar men att programmet som jag plockar ur zipfilen försvinner?

17. imlal

imlal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    Allt finns kvar.

18. warmiz

warmiz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

yes de gick bra! maps försvann inte direkt men gick att avinstallera :)

19. Fettkeewl

Fettkeewl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Hjääälp!! har hänt nå mysko med min lur. Kör leedroid 2.3d
    Och de är så att ja tänkte köra en reset för att regga morsans gmail på den ist för hon ska ha den.

Den startade om i recovery (amon ra). Och sedan dess vägrar luren gå förbi
    "leedroid" skärmen. Har hamnat i en sorts bootloop.

Testat med recovery från min nandroid. Testat Wipe:a all data .. o ändå sker samma skit

Va ska jag ta mig till!?

20. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Om du testar wipe all och lägger in LeeDroid pånytt?
    Hur lång tid väntade du tidigare när den inte kom förbi leedroid skärmen? Kan ta upp emot 20 minuter vissa gånger efter wipe