[ROM]LeeDrOiD V3.0.8.2 GB 28th Jun | Android 2.3.3 | OTA | A2SD or Data++ | TV Anim

Discussion in 'Desire - Allmänt' started by Poontus, Jul 17, 2010.

1. slaffe

slaffe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Varför har Leedroid gjort ROMen så satans svengelsk? Det är ju riktigt drygt att det är blandat hur som.. Så var det inte förr..

2. Phoxie

Phoxie Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Mm stör mig med på Svengelskan så återgick till Leedroids 2.5 final verision så länge tills de fixat det :) Har dock en fråga gällande Leedroid HD för Htc Desire, när jag flashar in den och wipat allt innan så när jag startar mobilen efter det, så kommer leedroids sån här specifikation lista upp som vanligt när mobilen startar, men istället för att komma t deras logo efter det, så återkommer den listan om och om, har haft det på i ungefär 5 min utan att något händer... någon mer än jag som märkt det problemet?

3. NorteX

NorteX Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har riktigt dålig batteritid med hd romen, någon som kan rekomendera en kärna och radio?

4. Arkilus

Arkilus Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Stock kernel (om det förutsätts att kärna = kernel) och senaste radion (32.56.00.32U_5.17.05.23). Alla sense-roms jag sett på xda bygger på snq- kernel v05, och vad jag vet finns ingen annan "up to date" sense kernel.

Du kan ju prova att ändra nätverkstyp och radiobandet i menyn som kommer fram när du skriver in *#*#4636#*#* i dialern och navigerar till phone information. Där kan du välja GSM auto prl, samt trycka på menu knappen och ändra radio band därifrån.

NorteX likes this.
  5. Pois0n

Pois0n Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Fråga om app2sd.. flashade leedroid idag. flyter bra! dock undrar jag varför alla appar inte hamnar på sdkortet? har partitionerat det via Clockwork och enligt quick system info har jag en ext partition på 1gb. Dock så vettifan om det är ext2 eller 3 eller4? vad skapas via recowery? har jag gjort nåt fel?

6. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    CW skapar EXT3

alla apparna hamnar på ditt SD kort, antingen på EXT partitionen (i app hanteraren som på telefonminnet) eller så hamnar dom på FAT32 (i apphanteraren som SD-kort)
    däremot så hamnar en liten datadel av apparna fortfarande på telefonens inbygda minne, den mängden varierar, oftast så är den mycket liten, men så finns det några som kanske kan ta 5MB, någon tidigare version av Earth tog 15-20MB och flash likaså(tror jag) Firefox alpha eller betan tog upp 34MB (!!!!!) av det interna minnet trots att appen "var installerad på SD kortet"

i quick system info kan du se hur mycket minne olika appar tar upp av det interna minnet genom att trycka på fliken Applications -> All eller User -> Menyknapp -> Mer -> Preferences -> längst ner under "Sort" välj Data Size och Descending och sedan gå tillbaka

7. ziomek123

ziomek123 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej det är så att det var ett bra tag sen jag uppdaterade min leedroid room, jag har leedroid V2.3b + att man kan lägga över appar till sd kortet.

Nu är frågan vilken rom ska man uppdatera till ? hört att 2.4 ska vara stabil. eller ska man ta någon nyare ?

jag vill gärna inte förlora alla appar kontakter och sms.

så förklara gärna om man ska göra wipa, dalvik och sånt tjafs :)

skicka gärna en länk till 2.4 (har letat men hittar inte på forum)
    och gärna en bra radio.

jag har en HTC desire

8. Poontus

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    2.4 finns nog ingen anledning att skaffa, då är det 2.5 som gäller (#9 i denna tråd på förstasidan) 2.5 är en 2.4 fast uppdaterad, båda bygger på samma froyo så du lär kunna göra en uppdatering utan att behöva wipa och ha dig.
    2.x har varit riktigt stabila och bra, men med 3.x (som är gingerbread) så verkar det ha blivit lite krångligare och fler som har haft problem.

ta en nandroid backup på din nuvarande installation och lägg in 2.5 rakt över utan wipe.

9. Pois0n

MINA ENHETER

OK då e Ja me. Men om man går inte på en app2sd app så står det att man kan flytta dom till sd. Flyttas ALL data av appen då eller varför syns dom ens på app2sd? Samt funkar inte redigera Menyn på nya leedroid? Försöker byta bild på en mapp t.ex. drar ner mappen längst ner till vänster bredvid ta bort men redigera verkar ej fungera? Förklarar Ja dåligt? Hoppas nån förstår va Ja menar. Kör iaf nyaste leedroid med sense 3

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

10. Pois0n

MINA ENHETER

Ingen som vet nåt om detta? Alltså redigera apparater går inte. Eller hur gör man om man vill byta ikoner å så?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

11. Burn

Burn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur skapar jag 1 gb partitionen som behövs?! Har den gamla clockworken som endast fungerar med 512 mb. Har testat GPartition men får det inte att fungera (windows 7)! Så hur är det enklaste sättet?

Kan man helt enkelt köra på 512 mb eller blir det några problem då?

/Burn

12. Poontus

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    jag tycker inte att 1GB behövs idag då nästintill alla appar ändå har FroYo-A2SD
    annars för tips om partitionering så har du denna tråd:
    https://swedroid.se/forum/27468-partitionering-av-sdkort-tips-fragor.html

GParted live CD är bra och smidig, du bootar upp datorn med den så det spelar ingen roll om du sitter på Windows 98 XP eller 7, Mac fungerar den säkert också på.

13. Burn

Burn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Så det går alltså att köra på en partition som är på 512 mb?

Orkar inte krångla till det o lägga in ny recovery eller bränna skivor och skit :ehm:

/Burn

14. Poontus

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    det kan du göra, kör på 512MB

Burn likes this.
  15. Burn

Burn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu vettefan va jag har gjort! Efter jag partitionerade genom Rom Manager så startade telefonen om sig och hamnade i bootloop vid det läget när R2D2 ljudet kommer när man startar telefonen! Så jag ryckte batteriet och nu står telefonen bara o blinkar "android" med en silvrig text. Vad har jag lyckats med? :D

16. Poontus

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    hade du en EXT partition före du partitionerade nu förresten?
    jag skulle nog återställa din senaste nandroid backup.
    du kan annars testa att wipa cache/dalvik eller kanske till och med en full wipe
    eller så får du lägga in ROMen på nytt

17. Burn

Burn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej jag hade ingen EXT partition innan.. Formaterade sdkortet innan jag la in den nya HD romen och gjorde en full wipe.

Kom in i recovery nu men romen ligger inte kvar, skall jag behöva köra in sdkortet i datorn utan telefonen och lägga in romen på nytt och flasha om?

Edit: Har ju ingen minneskortsläsare i datorn, finns det något sätt man kan komma åt sdkortet utan att telefonen bootar?

Last edited: Aug 1, 2011
  18. Poontus

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    skit också jag missade att du skulle lägga in HD versionen, vet inte om det är det.
    fast det bör ju gå fast du har mindre ledig plats.
    vid partitioneringen så har jag för mig att allt på minneskortet försvinner så det skulle väl behövas att man flyttar över ROMen igen, jag hittade en annan grej på XDA, vet inte om det är samma som du råkat ut för?

-----------

(från sidan 7-8 i XDA tråden)

19. Burn

Burn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja det är samma problem! Men hur skall jag få kontakt mellan sdkortet och datorn nu utan en minneskortsläsare och utan att telefonen bootar? Måste lägga in romen på sdkortet så att jag kan flasha om.

Edit: Löste det! Men om jag får fråga nudå så att inte samma sak händer igen, nu när jag flashar in romen igen? Hur skall jag gå till väga för partitionering nu? SDkortet är formaterat helt och hållet nu. :)

Last edited: Aug 1, 2011
  20. gl0biz

gl0biz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan ju mounta sd kortet i recovery mode