ROM: ROM/MIUI på Svenska

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Alamaa, 24 jan 2012.

1. Alamaa

Alamaa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! , jag undrar om nån snäll person kan länka en ROM med Svenskt språk istället för bara Engelsk.

Har inte vågat prova nån för jag vill absolut inte ha en ROM på Engelska igen.

Tack i förhand!:)

2. Urbs

Urbs Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

De allra flesta ROM har svenska som ett alternativ i språkinställningarna.

Jag kör CheckROM nu och den har svenska, samma gäller CyanogenMod 7 (tror inte 9 som endast är alpha har svenska ännu).

3. kettle

kettle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Det är bara MIUI som inte har svenskt språk när det kommer till roms.

4. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    MIUI hade kunnat haft svensk språkstöd om det inte vore för att dom inte löst själva översättningen på ett smidigare sätt. Det är helt enkelt ingen som gör sig besväret. :)

~ Sent from my Samsung Galaxy S II using Tapatalk ~

5. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Kan inte annat än hålla med Hund om detta, jag har översatt en mängd öppna projekt
    (PC-BSD *reklam*) och manualer och hur Miui hanterar översättningar är allt annat än bra.

Jag fick för mig en kväll att jag skulle ta mig en titt på en översättning men det tog inte en lång stund innan jag kom fram till att det inte var värt besväret man skulle ju iofs ganska lätt kunnat översätta det mesta av texten men att få en fullt översatt rom involverar att göra om grafik och tom. vissa omkompileringar.

Hade det kinesiska teamet bakom Miui valt att använda ett av de många öppna översättningssystem som finns ute på interweb hade en fullständig översättning bara varit en helg borta men så kommer det aldrig att bli och troligtvis kommer heller vi aldrig få ett översatt Miui.

djstoffe gillar detta.
  6. harull93

harull93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Eftersom det finns en rätt ny tråd om detta (denna) nu så kan jag väl sticka in med en fråga! :)

Det finns rätt många MIUI-projekt igång och jag känner att jag vill prova MIUI, men jag vet inte riktigt vilket MIUI det är som gäller. Skulle någon kunna tipsa om vilken som är bäst, alternativt länka?

Tack på förhand!

7. UKG

UKG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER