[ROM][Sense 2.1+3.0mix][02 June]RCMix S v2.0 Evolutionary Sense

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Wolfie, 11 mar 2011.

1. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Hmm market fungerar för mig, vilken radio version kör du?

För mig laggar det inte i appdrawern och jag kör den som den är, (slänger du in dina apks i sdcard/robocik/user.app i zip filen innan du flashar romen, så slipper man dra ner alla apps ^^
    (Jag diggar auto install scriptet)

Last edited: 18 maj 2011
  2. kin0

kin0 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Hur återställer man låsskärmen?
    Jag valde "social" lockscreen men tycker det buggar och vill inte ha någon widget eller genväg. Men man kan ju inte välja default.. dvs bara den nya lås-ringen

3. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Du går på anpassa, "skräddarsy" mellan bakgrunder och skal har du lockscreen.
    Välj standard den tomma. Tryck på meny knappen, länka om de 4 genvägarna, gå till huvudskärmen. Ta bort klockan widgeten. Slå av skärmen på ström knappen, lås up den igen. Lägg tillbaka klockan widgeten. Reboota.

Så ska du se ätt lockscreenen fungerar snabbt och bra sedan.

kin0 gillar detta.
  4. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Lockscreen Weather fix

Installation instruction for the lockscreen weather fix on RCMix S v1.5:

1. Download the fix @Wolfie's Dropbox
    2. With Root Explorer move it to /system/app/ Root Explorer asks you if you want to replace it, click yes
    3. long press on IdleScreen_Weather.apk then Permissions under Owner check Read and Write. Click Ok.
    4. Restart your phone.

After that the weather on lockscreen is working fine. After a reboot just wait some minutes.

Ladda ner IdleScreen_Weather.apk (3.19 MB) @Wolfie's Dropbox

Last edited: 14 jun 2011
  5. Dagon^

Dagon^ Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

I och med Wolfie's post vill jag bara passa på att tipsa om appen Super Manager för de som inte vill lägga pengar på Root Explorer.

I Super Manager finns en File Manager där man kan ändra rättigheterna så att den funkar precis som Root Explorer och du kan flytta filer precis som du vill.

Tack för mig :)

6. erikture

erikture Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tappar Wifi

Måste säga att jag på det stora hela är mycket nöjd med denna ROM, kör 1.5. Jag har dock noterat att denna rom tappar Wifi anslutningen betydligt oftare än med originalromen. Upplever detta framförallt hemma då jag alltid är kopplad till Wifi där. Platser i hemmet där det tidigare aldrig var några problem förlorar den ständigt Wifikopplingen. Den återkommer efter ett tag för att sedan försvinna en stund senare. Dessa platser är inte särskilt långt belägna från routern, max tio meter utan några större hinder som avskärmar.

Någon annan som har samma problem?

/Erik

7. ehnarone

ehnarone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det enda som jag upplever är att maps krashar hela tiden

Nu vet inte jag om det beror på att jag har en upplåst maps, så att navigering funkar, eller om det är andra orsaker.

8. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Bugg upptäckt, för mig iaf, när jag ska köra personalize för att ändra lock screen osv. genom launcher pro, så hoppar den direkt ut till skrivbordet, väljer jag däremot HTC Sense som standardlauncher och gör samma sak går det bra, och ändringen visar sig i launcherpro när jag återgår dit.
    Kanske inte en as-stor grej, men ändå. Kör Launcherpro senaste med plus.

9. MrSister

MrSister Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Fråga till forumet, jag ser inte längre listan över senaste använda program längst upp i den nerrullningsbara listen (kör 1.5 nu). Har någon av er den? Kan jag slå på den eller är den inte längre med i rommen?

10. DKH

DKH Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp, samma problem här. Har dessutom rejäla problem med fc...hoppas 1.6 kommer snart

11. wormuska

wormuska Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag får fortfarande fc på sms/mms plus att jag inte kan skicka mms, är det fler som har problem med detta??

12. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Det kommer finnas där i v1.6 igen, det kommer inte dröja länge. robocik's son har varit sjuk, men nu mår han bättre och robocik är på g igen. v1.6 kanske kommer redan ikväll/natt.

Jag har inte läst om andra som har fått fc på sms/mms. Men xda tråden ökar ju en 30 sidor per dag. Jag har bara läst om att vissa som haft sms/mms problem, har tömt utkast och då har det fungerat, men tror inte dom fick fc.

edit: workmuska jag hittade denna, det kanske är långsökt, men du kan ju prova. Flasha den i recovery.
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=13879781&postcount=7565

Last edited: 17 maj 2011
    MrSister gillar detta.
  13. wormuska

wormuska Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har inte läst om andra som har fått fc på sms/mms. Men xda tråden ökar ju en 30 sidor per dag. Jag har bara läst om att vissa som haft sms/mms problem, har tömt utkast och då har det fungerat, men tror inte dom fick fc.

edit: workmuska jag hittade denna, det kanske är långsökt, men du kan ju prova. Flasha den i recovery.
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=13879781&posttcount=7565[/QUOTE]

Tack Wolfie ska testa direkt

14. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Ska strax flasha in den, var vänlig rappotera in buggar som ni ser att andra i swedroid tråden inte rappoterat in för v1.6

Ha en bra dag! /wolfie

ehnarone gillar detta.
  15. ehnarone

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

E på G nu :D

Uppgradering OK, det enda som jag kan se är att bilderna i genvägarna/ikonerna på pausskärmen försvunnit. Ringarna är kvar, men bilderna har förvunnit alltså.

16. ehnarone

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det jag märkt hittills är att den drar kopiöst med ström, nere redan på 30% efter halvdag. Kanske blir stabilare efter några laddningar

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

17. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Menar du 1.6 då eller? För jag har inte märkt några problem med batteritiden mot tidigare, snarare förbättringar med de versioner jag kört, inte kört 1.6

18. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Nej dom är inte försvunna, dom är bortagna för att dom orsakade fc på många apps, som google maps.

19. ehnarone

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Upplever att den drar mer ström jmf med 1.5. Har inte tidigare behövt ladda efter 4h användande, och inte så mycket. Men jag får testa mer och återkomma ;)

Då är jag med :)

Har inte upplevt att det är de som orsakat krach av google maps, men så kan det ju förstås vara, under skalet, där vi användare sällan är. ;)

20. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Question:
    Just noticed with RCMix S v1.6, the lock screen is missing icons, just shows names of shortcuts.

Answear:
    Yes, the Lockscreen shortcuts is a known issue - has to be this way until the libs are sorted otherwise other apps Force Close.

Question:
    Also, the messages app, the older version is being used, any way of updating it?

Answear:
    Replace mms.apk with the Sense3 v 0.8 one from here:
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=13460723&postcount=1

Question:
    With seo's v0.8 mms.apk, I was looking in general settings and it seems it's missing the message preview options where you can select how many lines to show per msg when you open the app, does anyone know how to get that option, I cleared the data from the message apk in application settings but still no luck..

Answear:
    Yes thats why i reverted to normal SMS app, this option is not there in the 3.0 sms app... :/

ehnarone gillar detta.