[ROM][Sense 2.1+3.0mix][02 June]RCMix S v2.0 Evolutionary Sense

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Wolfie, 11 mar 2011.

1. ehnarone

ehnarone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Off topic..

Hunting Shol'va, not fighting Anubis? :)

2. tophe

tophe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag flashade in den här: RCMixS_v2.0_A2SD+_BravoHboot
    Men det verkar inte som A2SD funkar riktigt... internminnet tog slut direkt när jag installerat några appar.

Behöver jag göra något speciellt innan jag flashar den ROM'en för att a2sd automatiskt ska användas?

3. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Du behöver en ext3/ext4 partition på minst 1024mb.

Jag rekomenderar ext3 på 1536mb, som jag själv kör med.

Partitionering av SDkort, Tips/Frågor - Guide av Madeli

tophe gillar detta.
  4. tophe

tophe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack.. Jag testade nu med 1024 och det verkar funka bättre. Ska göra en så stor som möjligt när mitt 16gb-kort kommer.

Jag har märkt några små konstigheter med denna rom. Bl.a. så syns inte Google Maps i market... Jag får surfa fram det på market.google istället och lägga till det där. När det väl är installerat syns det inte i markets lista över "mina appar".

Känns spontant som jag helst skulle vilja ha Leedroid med RCMix's kamera, låsskärm, ikonhantering(inställningar/ta bort) och rullgardinen med meddelande/inställningar.

Kan man koka ihop ett sånt själv? Typ flasha Leedroid och sedan flasha in vissa delar av RCMix?

5. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag tror inte det beror på romen, då jag inte heller kan hitta senaste google maps på market men förut har det alltid funnits där. Så det beror nog på någon ändring i google maps.

Det går inte att flasha vissa delar av en rom, sådana ändringar måste göras innan du flashar och det skulle nog inte fungera endå, då rcmix är en desire hd port blandat med lite sense 3.0 och det är inte leedroid.

tophe gillar detta.
  6. tophe

tophe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ah.. jag trodde det var snubben som hade moddat Romen med en massa egna delar. Men det är Sense från Desire S alltså. Snykkt!

Är det förresten nån som vet vad 2.0.1-patchen gör?
    Bör man flasha in den?

Den ligger längst upp här:
    http://rom.robocik.mobi/Desire/RCMixS/v2.0/

Släppt typ tre veckor efter 2.0

Last edited: 10 jul 2011
  7. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jodå du tänker rätt, han har moddat den med grejor från desire hd, desire s, htc sensation, lagt in scripts med mera.

Patch 2.0.1 innehåller en led fix, som gör att handssent sms med mera ska fungera. Jag tycker man ska flasha in den så man får senaste stabila versionen. Den kräver ingen wipe eller något, bara flasha den i recovery.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

8. FreeFrag

FreeFrag Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Testa att söka på "Google maps" i market och scrolla ner. Det ligger långt ner på träffarna men finns där. Den borde ligga överst men något galet är det, förmodligen i market.

9. blysprutan

blysprutan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hur gör man detta?

Det var inget, det löste sig!

Last edited: 10 jul 2011
  10. tophe

tophe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har märkt tre problem med denna än så länge (maps i market var placebo).

1. Volymkontrollen laggar väldigt. Ibland händer inget när man trycker, sen hoppar den flera steg.
    2. Rullgardinen svarar lite sämre än stock sense.
    3. När man filmar kan ibland ljudet hamna helt ur synk.

Det sista ska visst bero på nån väderapps-animation i Sense. Men kör inte någon sån app eller animation så jag vet inte vad det kan bero på.

Jag tänkte rapportera i den officiella tråden, men an måste posta en massa inlägg innan man får skriva där.
    Någon annan med dessa problem, och med lösningar?

11. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Welcome back System Lord!

12. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Hade velat sen en fix för kameran, så att mobilen inte stänger av sig när man startar kameran ibland och så att man kan filma på "båda hållen". Ska alltid spela in något skoj på fyllan, glömmer bort vilket håll jag ska hålla mobilen på och sedan dagen efter inser jag att allt är helt förvrängt och går knappt att titta på :(

Ta bort väderappen om det är den som ställer till problem, jag klarar mig utan den.. tror jag säkert flera göra :)

13. tophe

tophe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det fastställt att det är den som ställer till med problemen? Jag har läst det någonstans, men inte direkt fått det bekräftat.

Går det överhuvudtaget ta bort den? Den är väl en del av systemet?

14. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Ja det går att pusha in 2.1 väder app via adb kommandon eller om man är s-off flytta den med root explorer i r/w mode och sätta permission. Dock inte säkert det hjälper. Jag kan prova, men bäst vore det att vänta och höra om robocik har någon lösning.

När gingerbread källkoden för desire finns tillgänglig kommer många av dessa problem orsakade av portade källkoder/bibliotek att lösas och vi får stabilare custom roms.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

15. blysprutan

blysprutan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hmm Sen jag la in 2.0.1 så upplever jag telefonen som instabilare.
    Den hänger sig en gång om dagen(Minst), och startar om sig om det blir för mycket, tex om man har GPS:en igång samtidigt som det ringer och kommer sms på samma gång.

16. Wasen

Wasen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon fler är jag som kör Skandiabankens app och det inte fungerar med denna ROM? Enligt Skandiabanken var något fel med certifikaten eller liknande i Desire HD som har gjort att inte deras app fungerar. Har vår ROM ärvt detta fel från Desire HD? Enligt andra på forumet fungerar Desire HD efter senaste uppdateringen igen.
    Kan du Wolfie som verkar ha kontakt med Reobocik höra om detta skulle gå att fixa? Jag saknar min app! :(

17. Leon_Azzaro

Leon_Azzaro Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej alla!

Jag verkar ha problem med MMS. Det verkar som jag inte kan ta emot några MMS för sådana meddelande dyker inte ens upp på telefonen. Jag har både kollat med stock meddelande appen samt Handcent sms.
    Jag har installerat RCMixS_v2.0_A2SD+_BravoHboot.zip och RCMixS_2.0.1_update.zip . Innan installation utökade jag min partition till 1 Gb samt wipade allt.

Tacksam för hjälp.

18. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag rapporterade det till robocik och bad han titta förbi tråden så snart han får tid.

Wasen gillar detta.
  19. Wasen

Wasen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack Wolfie!

Jag hoppas han kan pillla in en eventuell fix i en ny release. Jag sitter själv på BravoHboot så jag har inte kunnat testa 2.1 men ser fram emot Rosie 3D och annat gott.
    Jag älskar denna ROM och tycker den fungerar fantastiskt och ser otroligt trevlig ut. Dock har den på sistone börjat bli lite seg, jag undrar varför?

20. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Väntar ivrigt på att en ny uppdatering ska komma, som eventuellt kan rätta till de buggar som för nuläget infinner sig i 2.0. Nu har ju gingerbread släppts, så det kan sätta romen på kartan.