ROM: [Rom](update)[Black edition][AOKP-B34][26/04]Resurrection Remix ics v1.7[4.0.4]

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av larsf, 21 januari 2012.

1. Flubber77

Flubber77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nån med RR 2.6.1 som har samma problem som mig att spel ex logo quiz mm hänger sig och man får dra batteriet? händer varje gång efter ca 2 minuters spelande!

2. abdullah97

abdullah97 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har ett problem, jag vill installera jkay deluxe men jag vet inte hur man tar reda på vilken pda denna romen har, jag har testat att ringa *#1234# och fick inget ä, finns det andra metoder?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

3. hogart

hogart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

JKay är för samsungbaserade rommar.

4. abdullah97

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

tack för hjälpen ::)

5. abdullah97

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Asså det börjar bli tråkigt med denna romen eftersom den inte uppdateras längre, hoppas han kommer tillbaka och utveckla den ännu mer, jag är säker att han kan göra den bättre!

6. bodell

bodell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Varför inte prova hans Jelly Bean rom isf?

* Tapi tapi *

7. abdullah97

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

För den är alldeles för ny och har mkt kvar o göra, ics är stabilare så länge men han borde fixa ics också för den har fortfarande saker man måste utveckla, jag har testat jb och den var fantasktik, jätte nöjd men längtar alltid tillbaka till ics.

8. abdullah97

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vad tycker ni efter att jag flashade romen sedan 2 veckor.

[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

Last edited: 2 september 2012
  9. typ0

typ0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Fattar inte hur folk får ut så jävla bra batteritid. Fått ut 15 timmar idag, 38 minuter skärmtid och batteri-% på 30%. Android OS brukar ligga mellan 50-80%.

Sent from my Samsung Galaxy S2.

10. abdullah97

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kolla på xda, finns många som har samma problem, sök och försök fixa.

11. lacariuz

lacariuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nån som testat den senaste versionen 2.7 ?

12. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Installerade den precis över den näst senaste och än så länge ser det bra ut!

13. lacariuz

lacariuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har ett konstigt problem. Jag brukar lyssna på ljudböcker en del men nu av någon anledning funkar det inte så bra :/
    jag har testat två ljudboks program och även det ljudprogramet som finns med i RR. Det som händer är att jag bara kan lyssna på ca 2min av varje fil sedan byter programen spår.
    Men det som funkar är winamp, ,men då kan jag inte använda mig av mitt headset för å pausa/play

nån som vet vad det kan vara för fel ???

14. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Slängde in 2.7 idag (gick från 2.6.1 utan wipe) och allt verkar funka som det ska.

Förrutom Whatsapp, jag kan inte ta emot eller skicka bilder. Någon annan som har detta problemet? Har provat att installera om Whatsapp men problemet kvarstår. När jag ska skicka en bild och väljer en ur galleriet så säger den "Kunde inte förhandsgranska bild, försök igen." När jag ska ladda ner en bild någon skickat så händer inget efter det att jag trycker på download.

EDIT: Fick det till att funka igen. Var tvungen att ta bort mappen sdcard/whatsapp så funkade det igen! Dum som jag var så säkerhetskopierade jag bara undermappen med bilder. Trodde att backuppen med chattarna sparades på whatsapps servrar... det gjorde den inte..... :ehm:

Nåväl, lär så länge man lever... någon som vet hur man kan restora deletade filer på sd-kortet? ;)

Last edited: 27 september 2012
  15. Shysstkille

Shysstkille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej
    Hoppas jag kommit rätt,har letat och sökt men inte riktigt hittat det jag vill ha,jag kör med
    ResurrectionRemix v2.6 (vill ha mods),är det ngn större skillnad på v2.6 och v2.7?,om jag lägger in v2.7 är den som v 2.6 med alla mod fast dom är inbakade i v2.7?
    vilken kernel kör ni med för att det ska funka så bra som möjligt med batteritid,mottagning mm?,vilket modem valde ni när ni installerade ResurrectionRemix?

På första sidan i denna tråden hittade jag denna länk:RessurectionV7.4+remix+ics+4.0.3_XXLP2_NON_W0PE_CW M.zip

Jag har många frågor och det finns säkert en del av er som tycker att det är dumma frågor men frågar man inte så får man ju inget veta...,på länken står det v7.4 men den senaste är väl v2.7 för ics?,är det ngn skillnad på denna och v 2.7?,nu har jag android v4.0.4 på min telefonmdet är väl bättre än v4.0.3?

Jag provade att installera v2.7 och provade jag att installera denna fil "LEATHER MOD-PACK RR v2.7 ICS",det slutade med att telefonen hängde sig så nu undrar jag är den för ics v2.7 eller är det för jb?,vid bilderna står det "(screenshots below are taken from rr3.0.9 JB. Lockscreen is still ICS!!)".

Detta blev många frågor men jag hoppas det finns ngn som har möjlighet/lust att svara!
    mvh

Last edited: 21 oktober 2012