Problem: ROM utan för hög volym sökes + browserlagg!

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av reallyawesomemark, 21 apr 2012.

  1. reallyawesomemark

    reallyawesomemark Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej hallå!
    Mitt problem är att jag tycker volymen är för hög på lägsta inställningen (utom tyst då) i mina sennheiser cx-300 precision-II (16 ohm impedans om jag inte minns fel kan vara förklaringen, men vill behålla dessa för tillfället). Kört imilkas cyanogen v02, v03 samt nyss testat senaste ICS Stunner (inga problem i stock). Lite noobig och lat för att testa alla. Vill helst köra ICS. Några förslag? :cool:

    Och! I båda ICS romar, men ej stock, jag testat laggar browsern (även dolphin) precis när man börjar scrolla på t ex DN.se och antar att det har att göra med att det är en halvtung sida. Laggar som sagt vid scrollstart, ca 0,7 sek tills scrollen börjar öht, är lugnt om man fortsätter scrolla men om sidan "sen stabiliseras" uppstår ett likadant lagg. Har detta att göra med att kärnorna chillar när jag inte scrollar, och behöver tid på sig att komma igång? Någon enkel lösning?

    Ledsen för mitt halvkaotiska skrivande och tack på förhand för ev svar:)
     
  2. reallyawesomemark

    reallyawesomemark Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    OK senaste midnote fungerar bra gällande ovanstående problem. Hade dock hellre kört ren ICS men det här får väl duga :)