Rookie, men hur är det egentligen?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av JOFS, 11 mar 2011.

1. Pjoter

Pjoter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Gött, blev det Doc's lr Darkys?

2. Ajjtwr

Ajjtwr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Hur gick det ?

3. Torparn

Torparn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Ska lägga CWM nu då ja varit borta en stund.Har stött på ett problem som jag inte vet hur jag ska göra med.När jag ska göra "wipe data/factory reset" så får jag upp ett annat fönster där det står en massa "NO" samt en delete all user data.Är det den senare uppmaningen jag ska följa.Rom:en jag ska köra med blir nog Doc`s.

4. Pjoter

Pjoter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Stämmer bra det! Tror det är så många "no" för att man inte ska råka göra det av misstag lr nåt sånt. Så klicka "Yes - delete all user data"

5. Torparn

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Jahopp nu har man fixat CWM.Hur man lägger in en nyare rom vet jag inte riktgt men får väl läsa lite mer,förövrigt ska Elof ha en stor eloge då han beskrivning fungerar klockrent tom för en rookie som jag.Kom på en fråga till då jag nu har en gammal version av Doc`s kan jag då direkt uppdatera till den senaste?

Last edited: 13 mar 2011
  6. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    www.romkitchen.org

7. Torparn

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Fan nu blir jag sned.Har kokat en Rom i köket och när jag ansluter telefonen till datorn för att lägga in zip-filen i det interna minnet så visas inte telefonens minne utan mitt externa.Har ställt in masslagring i usb inställningen i telefonen,är det fel?

8. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Tack alla för era ord om lathunden. :) Värsta hyllningstråden detta. :)

Har du stoppat i ett extra minneskort i telefonen? Det är det externa SD-kortet.

Jag har gjort det och får sålunda upp TVÅ enhetsbokstäver i Windows när jag ansluter och monterar SD-korten i telefonen, den ena för det interna SD-kortet (ca 5.5GB stort) och den andra för mitt extra SD-kort på 16GBB.

9. havretigern

havretigern Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag kan hålla med men också tillägga att Darky kör en modifierad och väl optimerad 2.2.1 rom. Sålänge du har treknappskombon så är det lugnt vad flashning behagar. Ska även sägas att jag inte alls är lika försiktig som ovanstående. Tog mig kanske en månad innan jag började leka runt med min. Det är för övrigt inte helt ovanligt att folk upplever 2.2 sämre än eclair 2.1. Jag skulle säga att mycket har hänt sedan froyo släpptes. Själv sitter jag på en 2.3.2 custom rom som funkar hyggligt. Gick från Dakry till denna men kan verkligen rekommendera Darkys 9.3 rom riktigt stabil och bra.

10. Torparn

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Ja nu jävlar(får man svära) vart det åka av.Att jag inte gjorde detta ifrån början,vart ju en helt ny telefon ju.Nu kanske man skulle ta och roota oxå.Tack till alla som svarat på mina konstiga frågor.Till Elof hoppas du fortsätter att uppdatera din lathund,då jag aldrig skulle klarat mig utan den.Till alla andra som funderar på att flasha sin telefon GÖR DET den blir sjukt mycket bättre än "orginal"

11. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Om du följde min guide och kokat ihop en ny Doc's ROM så har du redan root. Det får du automatiskt med Doc's ROM. (sök på "root" eller "superuser")

Jadå, jag kommer fortsätta uppdatera tills jag tröttnar på telefonen.

Last edited: 13 mar 2011
  12. Torparn

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Skit oxå,idag tappade jag min telefon så illa att glaset sprack.Måste nu återställa min telefon.Hur gör jag det enklast för att ingen ska se att jag hållit på och labbat med telefonen?Har aktiverat lagfix samt bytt filsystem från rfs till ext 4 har även kört dom tweaks:en som finns på Elof sida.Är det bara att köra in Eclair 2.1 igen eller måste man hålla på att ta bort massa grejor innan?

13. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Har för mig att Elofs guide tog upp ngt om att återställa inför garantireparation.

14. Torparn

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Gjorde som det stod i guiden och det fungerade klockrent!!!!

15. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Vad trist att det bara tog ett dygn innan den gick i backen. Gick den så fort? ;-)

16. Torparn

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

J det vart en jäkla skillnad mot orginal:).Var idag in till 3 butiken där jag köpt den och fick faktiskt ut en ny lur.Varför vet jag inte men men då har man ju en helt ny telefon igen som man kan flasha.Funderar faktiskt att köra Darky`s en gång.Är förfarandet lika som när man la in Doc`s i telefonen.Finns det nån bra svensk guide där det framgår hur man ska göra likt Elofs guide.

17. JOFS

JOFS Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har iaf skrivit ut hela lathunden och ska försöka hinna med att gå genom den. Ser onekligen bra ut!

Frågan är dock om jag inte hinner gå genom lathunden innan uppdateringen på kies kommer :)

18. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Den dagen vill du ändå flasha in en custom-ROM, för det kommer med en massa bra grejjer som Samsung inte fixar. :)
    T.ex. BLN och möjlighet till samtal via vanliga stereo-ploppar (inte original-headsetet).

19. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

För att inte tala om när nästa uppdatering kommer, eftersom det varit samma strul sedan telefonen släpptes, varför skulle det upphöra med just denna uppdatering? Det kommer alltid att vara aktuellt att flasha in nya rom såvida man inte vill vänta onödigt länge på Samsung... :)