Problem: Root för Xperia Z1 Compact, hur börjar jag?

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av Clone16428, 18 feb 2015.

  1. Clone16428

    Clone16428 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan!
    Är ganska ny inom det här med att roota och installera custom rom på android men tänkte ge mig på det nu!
    Jag har lyckats låsa upp bootloadern men är lite osäker på hur jag ska fortsätta efter detta. Jag hade tankarna på att installera detta rom sen: http://forum.xda-developers.com/son...eria-z1c-resurrection-remix-lollipop-t2996231

    Vad ska jag göra först? Jag har försökt och läsa till mig allt men vill vara på den säkra sidan. Så vitt jag förstår det ska jag först låsa upp bootloadern (redan gjort) och sen roota telefonen (denna guide lät bra till det: http://techchomps.com/root-14-4-a-0-157-android-4-4-4-kitkat-on-xperia-z1-z1-compact-and-z-ultra/) och efter det så kan jag installera custom rom? Ska man inte ha Clockworkmod också? När och hur installerar jag det?

    Har firmware 14.4.a.0.157 just nu.

    Hoppas jag inte låter allt för förvirrande :/
    Tack på förhand!
     
  2. Ri0z

    Ri0z Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag tror tyvärr att det enda sättet är genom att nedgradera din firmware från .157 till .108 och använda sig av newroot för att roota telefonen. Jag hade råkat uppdatera min telefon till .157 genom OTA och hittade själv ingen annan lösning för att roota min lur.

    Om någon nu har hittat en annan lösning, dela med er? :D
     
  3. osterlindh

    osterlindh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    477
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Nä vad jag vet måste man i nuläget nedgradera firmware. Towelroot skall också funka som one-click root. Är inte så insatt men läste om detta i veckan.