Root? Froyo?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av eddy, 13 okt 2010.

  1. eddy

    eddy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 15 PM
    Okay, känner att jag måste roota min SGS nu, kör bara Voodoo lagfix nu men känner att jag behöver mer. Men jag kan ju typ ingenting! Någon som vet vilket sätt/vilken guide som är bäst? Försvinner allt på telefonen om jag rootar? Vad händer när Froyo släpps, Är det bara att köra på då eller måste man typ unroota och ta bort lagfixet?

    Tack!
     
  2. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    vill inte va ohövlig men läser och söker inte folk i forumet innan de drar iväg frågor?
     
  3. littlelen

    littlelen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tror knappast de längre... helt sjukt, va fanns de... 70++ sidor med ämnen :s?
     
  4. eddy

    eddy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 15 PM
    Alltså, det är klart man försöker läsa. Men alla skriver olika saker och refererar till olika trådar som är typ omöjliga att hitta utan att blanda ihop. Nu har jag dock rootat den, utan svar på mina frågor, men egentligen ville jag bara ha lite konkret info av någon som visste.
     
  5. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 139
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    En aspekt som nästan aldrig nämns i samband med rootning är att det innebär en förhöjd risk att sjabbla till det. Trådskaparen skriver själv att han/hon inte kan något om rootning - det är ett varningstecken så gott som något att vara extra försiktig. En ickerootad telefon har ett par extra hängslen för att användaren inte ska tappa brallorna helt om han eller hon gör bort sig. Väl rootad är du fri att ställa till med i princip hur mycket elände som helst. Alltså, roota inte för rootandets skull, ha en avsikt med det - och läs på vad man kan, bör och ska göra - och inte.