ok grabbar, behöver lite hjälp här. har letat runt som faan men inte hittat svar, om jag har missat det så var lite snälla och länka utan att döda mig. Har det svårt nog som det är.
Köpte en HTC Desire i bangkok och den funkade skitbra förutom att den var brandad. Några ggr per dag så börjar den skrika ut bönerop och grejjer och det gick inte att avinstallera (brandad).
Jag hittade en root guide på engelska som var exakt likadan som denna på svenska och efter lite meck så funkade det.
Nu till problemen. Den rom som fanns på sidan jag kollade saknar HTC Sense. Jag gillar sense.
Nu borde jag ju bara kunna göra om allt tänkte ni och ladda ner den rommen som finns på den här sidan. Problemet som dyker upp nu dock är att jag inte når android market eller htc sync eller något sånt alls.
Jag kan alltså inte ladda ner några appar (inkl. rom manager) så jag har en rootad telefon med en "defrost" rom och kan inte installera något alls.
Jag har letat runt men jag hittar inget sätt att nå android market. Kommer jag åt den så kan jag ju bara installera en ny rom från denna sida (telefonen är ju redan rootad med unrevoked) och dessutom så kan jag äntligen installera appar, och då är inte ens sense lika viktigt.
Någon som har något tips hur jag når markets eller hur jag hur jag kan installera en ny rom som kanske har möjlighet att nå market?
EDIT: Jag har en markets ikon och en markets widget. När jag försöker logga in på ett gmail-konto eller starta ett gmail konto så försöker den nå googles server i fem min och sen säger den att servern är nere eller så saknar jag nätverksuppkoppling. Men jag kan surfa på telefonen och jag använder den nu som wifi hotspot för att skriva här (är fortfarande i thailand)
Last edited: 3 oktober 2010