Har precis rootat min Desire, men har stött på ett litet problem när det gäller flashningen av en ny ROM.
Först och främst ville jag göra en backup på den befintliga, har installerat Rom manager, men när man, som det står i guiden, ska klicka på "Flash ClockWorkMod Recovery" eller som den heter i svenska versionen "Installera Clockworkmod Recovery" så stöter jag på problem.
Jag får välja min telefonmodell, det börjar ladda, men sen får jag bara upp en ruta där det står "Ett fel uppstod under nedladdningen av din återställning".
Vad beror detta på? Är det bara nåt tillfälligt fel på servern där programmet laddar ner från, eller är det något med min telefon?
Testade att starta om i recoveryläge, valde backup där och det funkade ju bra verkar det som. Betyder det att jag har gjort en lyckad Nandroid-backup? och att jag borde kunna flasha rätt säkert nu?
Men i sånt fall får jag väl starta i recoveryläge igen och gör det därifrån eftersom att jag inte verkar kunna göra nåt alls från Rom manager, vilket jag helst gärna gör.
Erfarenheter av detta någon?
Kan man ladda ner Clockworkmod recovery från någon annanstans, så att programmet går igång, eller hur funkar det där egentligen?
Click to expand...