Problem: Root=inga updates

Diskussion i 'Galaxy S5 - ROM-filer och utveckling' startad av bimmerboy, 16 apr 2014.

1. bimmerboy

bimmerboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Telefon 3:
    Oneplus 3
    Trams säger jag, ser inte hu det ger mig maximal service att jag inte får mina uppdateringar via OTA efter root men att det funkar ua via Kies, att garantin ryker om man triggar Knox är kanske en sak men att strypa updates tycker jag är lågt och billigt.

Hade det varit rimligt att man inte kunde uppdatera bilens mjukvara efter att man kört för fort?

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

OT/Trams i så fall. Ditt exempel blir felaktigt, hade det varit rimligt att man inte kunde uppdatera bilens mjukvara efter att man modiferat bilens mjukvara själv?

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det blir precis likadant på en nexus om du rootar det är inget samsung har bestämt. problemet är att du ändrar informationen i en systemfil när du rootar och eftersom filen då inte har rätt checksum längre så väljer systemet att hindra dig från att uppdatera eftersom det potentiellt sätt kan försätta telefonen i en bootloop och det får de flesta människor att lämna in sin telefon på service.

klaga hos google.