Fråga: [ROOT] Roota efter uppgradering?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av kwiizu, 17 okt 2012.

  1. kwiizu

    kwiizu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag vann en Galaxy S3 för två veckor sen, innan dess hade jag en Iphone. Det första jag gjorde var och ROOTA telefonen. Men nu när Jelly Bean är här undrar jag: Måste jag ROOT:a telefonen en gång till efter uppgradering eller är ROOT för alltid efter man har gjort det en gång?
    Jag använde mig av CF-ROOT.

    edit: Har läst lite andra trådar att rooten kommer att försvinna.
    Då har jag ny fråga kan ajg använda mig samma program för att root:a eller måste jag vänta på ny Root? Har ingen aning hur root fungerar. Är van att jailbreaka Iphone.
    Fungerar det på samma sätt att man måste ha ny version av root när det kommer ny uppdatering?
     
    Last edited: 17 okt 2012
  2. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Posta i romfiler och utveckling istället.
     
  3. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Välkommen ur lurken :D Reggat dig över två år sedan och först nu postar du första inlägget.. Hur håller man sig?! :D

    Svar på din fråga: Om det är Officiell mjukvara ifrån Samsung, alltså om du inte byter systemprogramvaran på telefonen, så kommer root att försvinna vid varje lite större uppdatering. Är det en mindre fix som är släppt så kan root försvinna halvvägs och ibland inte alls.

    Det beror på vad som hänger med i patchen/uppdateringen ifrån Samsung. Men generellt sett skulle jag alltid flasha om CF-root vid varje update för att vara på den säkra sidan. Du vill också kolla om Root-metoden har förändrats vid varje större uppgradering. CF-root kör vi idag men när Android 4.2 eller 5.0 kommer så kanske vi kör något annat. Nu känns de rätt osannolikt att vi skulle sluta med CF-root men du kanske behöver ladda ner en uppdaterad version än den du använde sist.

    Hoppas de svarar på din fråga.
     
  4. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Varför jailbreakar man en iphone? Därför den är inlåst i ett fängelse utan Jailbreak. Android är inte inlåst i något fängelse. Root behövs bara vid väldigt specifika situationer som iofs brukar vara nyttiga men ofta nördiga och inte som vanliga användare har större behov av.

    Långt ifrån alla behöver root. Faktum är att Root är en av de få saker som du kan använda för att fucka upp din lur redigt med. Så fråga dig själv om du måste ha det och i så fall vad för program kräver root? Fuckar du upp din lur med Root och inte vet hur du ska fixa till de så kan du räkna med att ett besök till verkstaden kommer resultera i en avgift för dig.
     
    Frantiic gillar detta.
  5. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Om du uppdaterar med Mobile ODIN så kan du behålla root om du vill.