Tips: Root + Simplistic Framework (android stock lock screen och tweaks med TW stock rom)

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - ROM-filer och utveckling' startad av Brödrost, 26 mar 2013.

  1. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Ser ganska dött ut här i Note II-forumet så jag tänkte ge ett tips på ett ganska enkelt sätt att förbättra din telefon utan att offra stabilitet. I mitt fall är det viktigaste att bli av med Samsungs fruktansvärda låsskärm, även om jag faktiskt gillar touchwiz (med utbytt launcher) funktioner i övrigt. Att kunna hålla in hemknappen på låsskärmen för att lysa med blixtlampan är inte så dumt heller.

    Överlag tycker jag stabiliteten på tredjeparts-rommar för mina andra telefoner varit halvkass, därför är det skönt att köra stock men flasha in extra funktionalitet som faktiskt borde funnits där från början. Åtminstone så länge telefonen är aktuell och får uppdateringar ifrån Samsung.

    Såhär beskriver utvecklaren Simplistic Framework:

    Och såhär ser den nedkortade feature-listan ut:

    Det påminner om JKay deluxe framework som finns till galaxy s II och s III.

    Roota och flasha recovery med hjälp av Note II toolkit:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1923956

    Flasha sedan Simplistic Framework från:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2029712

    Vissa funktioner ska vara påslagna från start, men det finns ingen anledning att inte köpa kontrollappen för några ynka kronor på:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.legendk.simplisticcontrol&hl=en

    För mig slutade Allshare Cast Huben att fungera efter att ha gjort allt detta. Efter att ha flashat tillbaka stock recovery med Note II toolkit och kört (jag tror det är ett krav, men pröva utan först) Triangle Away så fungerade huben igen. Root och simplistic framework stannar såklart kvar.

    Och har du en Allshare Cast Hub vill du kanske köra HBO nordic-appen? Tyvärr så är HBO dumma i huvudet och tillåter inte det. Som tur är har någon på xda löst det, bara att ladda ner en ny APK:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2057765

    Ifall någon bestämmer sig för att roota för första gången genom denna post så lämnar jag ett tips för rootade telefoner som inte går att få genom google play längre:

    Adaway

    Bli av med reklam i både appar och webbläsare. Fy fan för reklam. Köp alla appar som har en betalversion. De som inte erbjuder en betalversion får skylla sig själva.

    Hatar den gnälliga snålattityden som kryper fram när det gäller android-appar. Du har köpt en telefon för flera tusen kronor. Du dricker stora stark och espresso för ännu mer på ett år. Men om en app kostar mer än 7 kr så blir det ett jävla liv. Vi har fantastisk funktionalitet redan nu, tänk hur fantastiska program vi haft om folk inte rynkade på näsan för att betala 1$+ för en app.

    SKÄMS!

    Skål.
     
  2. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Ojoj. Vilken agression. Jag har inte sett så mycket gnäll om att appar kostar pengar...?

    Jag har inga problem med att köpa appar iaf...
     
  3. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Ber om ursäkt, var lite uppspelt och grinig. :) Tycker det gnälls en hel del om det i recensioner och kommentarer. Kanske är annorlunda här på swedroid.
     
  4. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Ja, här har jag inte sett något gnäll. Däremot borta på XDA kan man se det ibland.
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    inget at be om ursäkt för de flesta är riktiga gnällrövar om det mesta mig inkluderad ;)