Övrigt: ROOT till S2 LTE?

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av Jennygbg, 12 mar 2012.

  1. BergarnPersson

    BergarnPersson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte bara höra mig för ifall någon vet en bättre guide i dagsläget. Det har ju ändå gått ca ett halvår sen den här tråden var aktiv. Vissa fick ju problem med knappar medan det fungerade felfritt för andra.

    Jag är väl inte bäst när det kommer till tekniska saker så därför vore det ju bra med en så säker guide som möjligt för min del. Jag vet att det inte finns några garantier för att inget ska gå fel, men det är ju bättre med en guide som till 99% är säker vs en som är det till 95%. Typ att man lyckats fixa problemet med knapparna.

    Självklart så kommer jag att backa upp allt innan jag ger mig på att testa att roota telefonen, men är det svårt att återställa telefonen om man inte lyckas med rootandet? Finns det någon bra sådan guide för den här telefonen ifall nått går fel?
     
  2. matte2k12

    matte2k12 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    hur länge ska luren stå på downloading, händer inget annat på ca 30 minuter nu
     
  3. xtasus

    xtasus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle gärna behöver lite hjälp angående mina touch-knappar efter root. sitter säkert i samma sits som flera här men börjar bli jävligt less på att endast använda den fysiska knappen och jobba jävligt omständigt på telefonen.

    läs tråden: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=88819
    som jag la upp idag.

    Har nämligen kört en fix som ni rekommenderade till problemet men ett kretskort i telefonen gick och fick lämna in på reparation, själva kretskortet blev reparerat på garantin men knapparna sket dem i. Köpte telefonen med tele2s erbjudande förövrigt.

    Hjälp uppskatts!!!

    Edit; Löste det genom att bara köra *#*#2663#*#* Underbart att det fungerar <3
     
    Last edited: 5 jan 2013
  4. chokolatte

    chokolatte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hallå! nu är det såhär att jag har köpt en galaxy s2 lte från halebop och i med att det var ett tag sen posten var aktiv så har det nu kommit en oficiell ics uppdatering som jag hade förinstalerat på telen. jag testade att roota den enligt Gavin gadget och det funkade med cwm recovery:t men när jag ska använda "permisions" i android så går det inte igenom, är det någon som vet hur man rootar den propert eller är det omöjligt nu?

    tack på förhand!
     
  5. Mythic

    Mythic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

  6. ebbeol

    ebbeol Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Edit; Löste problemet genom att bara slå *#*#2663#*#* uppgraderade knapparna och boota om telefonen. nu funkar allt, är sjukt glad!!!!
     
  7. ebbeol

    ebbeol Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    så här fixar du problemet med knapparna :)
    Löste problemet genom att bara slå *#*#2663#*#* uppgraderade knapparna och boota om telefonen.
     
  8. Xeroxd

    Xeroxd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S6 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Haha vilken chock man fick när man såg att någon hade citerat min 1 år gamla post. Vilken tur att det verkar finnas en vettig lösning till root för S2 LTE. Själv så övergav jag den mobilen illa kvickt.
     
  9. incarnated

    incarnated Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag känner mig äcklad bara av att hålla den här telefonen i handen. Jag gjorde ett misstag som accepterade den gratis framför att punga upp tusentals kronor och få en telefon som FUNGERAR.

    Det är ett helvete att roota den och jag hittar ingen jävla fil som gör att 4.2.2. roms fungerar.
     
    DruttDroid gillar detta.
  10. guybrush

    guybrush Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag slängde in filerna i den här posten (och följde instruktionerna längs ner i inlägget), fungerade smärtfritt för mig. Tycker att ROMen fungerar helt okej också. CM 10.1 för övrigt.
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=31319717&postcount=495

    Finns väl lite småproblem, men imho är telefonen mycket roligare att använda nu än den var med Samsung Sveriges officiella ICS. Kan inte uttala mig om hur det fungerar med LTE (hur snabbt/långsamt den hittar nät eller hur mycket batteri det drar) då jag av någon underlig anledning (jo tjenare) vant mig av med att använda LTE under det år jag körde stock.

    Om det är din huvudtelefon och du är i desperat behov av att den fungerar felfritt (nåja), vet jag inte om jag skulle rekommendera att lattja med CM unofficial. Det är förvisso fallet med mig, men jag är lite dum å andra sidan. ;-) Och för mig fungerar det helt okej.