Problem: Roota 4.1.2med Mac

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Adrolos, 3 mar 2013.

  1. Adrolos

    Adrolos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

  2. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Följ den här guiden istället, men använd heimdall istället för odin. Funkar för linux och lär funka för mac.
     
  3. Adrolos

    Adrolos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Jag har försökt med heimdall men när jag har följt guiden och tryckt på Start så står det "ERROR: Claiming interface failed!". Vad är det som har gått snett?
     
  4. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag har inte mac så det är lite svårt för mej att gissa, heimdall har funkat direkt för mej i ubuntu.

    Har datorn kontakt med telefonen? Låter på felmeddelandet som om det skulle kunna vara felet. Hur är det i övrigt, hittar datorn din lur?
    Behövs drivrutiner i mac?
    Testa med att gå in under inställningar på telefonen, utvecklaralternativ och där sätta en bock vid USB-felsökning. Det är det enda jag kan komma på just nu hoppas någon annan har fler/bättre förslag.
     
  5. G. Karateskog

    G. Karateskog Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var ett riktigt pill att få igång Heimdall...

    Jag fick först ladda ner heimdall 1.3.2 härifrån och sedan följa instruktionerna här. Installera först paketet 1.3.2 och kör sedan 1.41 från terminalen. Jag fick prova kommandot i terminalen ca 5 gånger innan den gick igenom, så ge inte upp!

    Jag pillade en jäkla massa med kext-filer hit och dit, samt diverse omstarter men jag tror att det var instruktionerna som jag skrev ovan som till slut hjälpte.

    Lycka till! :)

    Edit: Du ska givetvis byta "recovery.img" till vad du nu vill flasha med.
     
  6. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Skriv in detta i terminal:
     
  7. Adrolos

    Adrolos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Hittade det när jag sökte på google, och det fungerade. Nu har dock ett annat problem uppstått: istället för ClockworkMod Recovery så kommer Android System Recovery upp. Någon som vet vad som har gått snett?
     
  8. Adrolos

    Adrolos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Jag hittade samma guide som dig och efter MÅNGA försök så fungerade Heimdall till sist för mig också! Nu har ett problem till uppstått. Efter att ha följt guiden i mitt första inlägg så kommer inte ClockworkMod Recovery upp, utan det är Android system recovery som öppnas. Vad har gått fel?

    Hur menar du med det sista, att byta ut recovery.img? Kan du ge exempel på exakt vad det är jag ska flasha in istället?
     
  9. G. Karateskog

    G. Karateskog Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, den filen som du laddade ner, den heter nog inte exakt "recovery.img", utan clockwork_rec.... ett eller annat, du måste antingen döpa om den till recovery.img eller byta kommandot till det som filen heter, exakt.

    Ska titta igenom videon du länkade till och se om det är något annat som kan vara fel.

    BRB :)

    Edit: Den gav väl kanske inte så mycket den där videon men om jag ska gissa lite så tror jag att flashnigen inte har gått igenom ordentligt. Fick du upp den blå "baren" på telefonen när du flashade? Är du säker på att du flashade med CW?

    Ladda hem denna och prova att flasha en gång till. Se till att det verkligen händer något på telefonen när du flashar. Det är vad jag kan erbjuda av tips just nu. Hör av dig om det fortfarande inte fungerar! :)
     
    Last edited: 7 mar 2013