roota, hjälp

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by gurgel, Feb 11, 2011.

1. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej

Jag har läst överallt i forumet och försökt att skapa mig en bild över hur man går tillväga med en rootning.

Jag har kollat in guiden för att roota froyo 2.2. Och jag har några frågor innan jag sätter i gång.
    Jag har laddat ner unrevoked( tror det hette så) samt drivrutiner för Windows.

1. Om jag lyckas att roota desiren, kommer jag att tappa några inställningar eller program? kommer alltså telefonen efter rootning att vara exakt som innan?

2. Kan jag en backup efter jag rootat så att jag kan återställa allt om jag skulle vilja?

Anledningen till att jag vill roota den är att jag vill installera några program som kräver
    Root, tänkte inte installera någon annan tom i nuläget iaf.

2. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Roota på du det händer inget oönskat, däremot om detta lyckas så finns det några nya ikoner under program efteråt.
    Ja MyBackup t.e.x eller Titanium backup och det är nu efter backupen som du eventuellt vill byta till en annan rom då bör du wipea den (ta bort gammla filer)typ en formatering då blir den tom innei, men du har ju backupen som du restorea tillbaks.Kör på bara Lycka till

gurgel likes this.
  3. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

.

tackar för det snabba svaret, då ska jag genast prova.