Äntligen lyckades en annan oxå med att roota legenden, tack vare guiden "Hboot 1.0.1 root, made easy". Med skyhöga förväntningar blåste jag snabbt in CM 7.1.0 men till min stora besvikelse blev min lur mer eller mindre en grönsak... Tacka vet jag Swedroid och dess användare. Har på känn att ni grabbar kan hjälpa mig till rätta med problemen. Här följer följande problem jag hittills stött på:
* KRASCHER! Har jag mitt SIM-kort i kraschar luren ungefär var 5:e sekund, likaså när jag försöker gå ut på Market, internet, CyanogenMod-inställningar m.m.
* ADW-launcher är rätt så jävla seg.. Är den så seg eller är det bara för mig? Lade in LP och det blev betydligt bättre flyt.
* Har ingen dialer eller adressbok i telefonen. Är tanken att man hämtar dessa från market?
* Ingen rullgarding har jag heller, antar att det får jag fram i CyanogenMod-inställningar, fast den kommer jag inte åt för tillfället...
* Har fortfarande S-On, trodde S-Off var kravet för root. Vad gör det för skillnad mellan S-On och S-Off?
*När jag ska installera den nya romen från mitt SD-kort via ROM Manager, finns
tre alternativ man kan bocka i. 1: Säkerhetskopiera nuvarande ROM. 2: Töm data och cache. 3: Wipe dalvik cache. Wipe dalvik case är den som är förbockad och det är den inställningen jag använt mig av när jag installerat CM7. Ska jag bocka för fler rutor?
*Kan jag ta bort förinstallerade appar som tex Car Home, DSPManager etc?
Det var mina funderingar for now
Click to expand...