Roota Legend, enklaste metoden?

Diskussion i 'Legend' startad av frepz, 5 dec 2011.

  1. wigital

    wigital Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    jag har för mig att det bara är drivrutinerna för usb'n man är ute efter.
     
  2. byxl

    byxl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Höhöhhö, jag lyckades och har nu en rootad Legend :)))
    Vill fixa Cyanogen så snabbt som möjligt. Och tänkte att det skulle gå som smort då den svåraste (???) delen är avklarad. Men ack så fel jag har, det visar sig (efter att ha lagt ner 5£ på ROM Manager Premium) att ROM Manager inte verkar vara kompatibel med Legend. Vidare innebär detta att, om jag inte lyckas få in ROM Manger, att jag behöver installera Clockwork Mod Recovery manuellt...vilket verkar lite klurigt.
    Är det verkligen så att ROM Manager ej fungerar på Legend dessa dagar? När jag söker efter ROM Manager på Android Market hittar jag enbart Premium versionen, gratisversionen finns inte ens. Försökte även fixa den genom AppBrain, men det står att filen ej kan hittas när jag försöker därigenom. Kan jag få in ROM Manager på annat sätt? Kanske behöver min Legend på något sätt uppdateras? Har följande mjukvara:
    - Firmware version: 2.1
    - Build number: 1.31.40~~~~
    - Software number: 1.31.40~~~
    ====
    Om ROM Manager inte kan installeras på min Legend. Har någon en fin guide för hur man fixar Clockwork Mod Recovery manuellt?
     
  3. wigital

    wigital Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

  4. byxl

    byxl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lyckades fixa Clockwork ROM manuellt, och sen flasha Cyanogen MOD. Så det är fixat :) tack ändå!