Jag kommer från den mörka sidan (iPhone och jailbreak) och min erfarenhet därfrån säger att vissa delar går aldrig att nergradera om du en gång uppgraderat.
Då man har en iPhone kan man inte nergradera sitt "baseband", det som gör att man kan operatörsupplåsa mobilen med jailbreak och mod. iOS versionen går att nergradera förutsatt att man har ett sparat .shsh. Går man ner i iOS version men behåller ett högre baseband så hamnar man i en bootloop. Det finns åtskilliga sätt att komma ur denna bootloop. Väl förbi bootloopen och in i iOS så kan man åter jailbreaka om man har "rätt" iOS-version.
Det är precis som Dr. Laban säger att du bara nergraderar Android och inte HBOOT och därav felmeddelandena vid nergraderingen. Luren känner av att HBOOT versionen 1.01 hör ihop men en högre version av Android, dvs 2.2. Går inte flashningen genom kan det likställas med iPhone bootloopen, väl förbi denna kan man åter roota.
För oss Legendägare är det enda av vikt vid rootning att man lyckas flasha in rätt Androidversion korrekt eftersom det då är möjligt att roota.
Hoppas jag inte rörde till det för mycket
Jag har en längre bakgrund i iOS och iPhone än Android. But I ain't going back!
Last edited: 17 februari 2011