Fråga: Roota min note II för första gången!

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - ROM-filer och utveckling' startad av Gmrseke, 21 dec 2012.

  1. Gmrseke

    Gmrseke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej på er!

    Ny användare här på forumet och även ny inom root och allt vad som har med detta ämne att göra.

    Vill först och främst bara få root acess, tänkte vänta lite med roms tills jag känner mig riktigt påläst, men titanium backup och lite andra appar som kräver root är nåt jag skulle vilja ha redan idag.

    Har spenderat ett par dagar av att bara läsa, och känns nästan som det är dags att påbörja min första root, det jag planerar att göra är att följa en video på youtube, länkar till den och hoppas på lite input från er mer erfarna om detta är nåt för mig att följa, kollat en hel del olika metoder och denna verkar vara helt ok (( http://www.youtube.com/watch?v=NFHZ535L7is )).

    Vore evigt tacksam för lite tips, och är detta nåt jag kan köra på med så kommer jag nog att roota den redan idag.

    Tackar på förhand och hoppas ni får en härlig fredag.

    Mvh Gmr.

    Samsung galaxy note II N7100
     
  2. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Verkar vara en bra guide, bara att följa ;)
     
    Gmrseke gillar detta.
  3. Viktors

    Viktors Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Detta kan du kanske redan men. Det du "kör" på är en stock och orootad firmware. Och med Max metod så byter du ut den mot en firmware med root (mycket enkelt att göra med odin)
    Känner du att root inte var något för dig så går du hit: http://www.sammobile.com/firmware/ och hämtar den senaste firmwaren för n7100. Sedan gör du precis som med den rootade firmwaren (med hjälp av odin)

    PS. Jag rootade min note 2 efter 5min användning och jag ångrar det inte en sekund!
     
    Gmrseke gillar detta.
  4. Gmrseke

    Gmrseke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej och tack för svaren!

    Rootade telefonen strax efter att jag ställde mina frågor, ångrade absolut inte det hehe utan är helt och hållet nöjd, än så länge iallafall :)

    fixat och pulat en del men inte gjort något speciellt. Funderar på vad för custom rom jag ska köra nu, känner att jag måste läsa på lite innan jag gör det, finns dock ett par frågor gällande busybox och lite andra appar som kräver busybox som jag skulle vilja använda, men vet inte riktigt om det är ok att bara slänga in en ny version av busybox på en stock?

    trivs en så länge som det är, men kan passa på att fråga dig Viktors, kör du nån custom rom, eller vad hittade du på efter att du rootat din note 2? tacksam för svar.

    Ha en sjön lördag
    mvh
     
  5. Zambuca

    Zambuca Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har några frågor om root jag med. Kan jag följa samma guide med 4g versionen med? Sabbar man garantin om man har rootat? Kanske är självklara saker men är man ny så är det inte så lätt :)

    Kom på en sak till... vad får man ut av att roota?
    Är som sagt noob än så länge.. men jag försöker lära mig :)

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 23 dec 2012
  6. Sonaks

    Sonaks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Moto 360 2nd Gen 46mm
    Info:
    Butterfly Clasp Stainless Steel
    När du unrootar, och ska dra hem firmware, vilken väljer du när Sweden inte finns med i listan?
     
  7. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Du väljer nordic (NEE) om det är N7100 du pratar om

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  8. Gmrseke

    Gmrseke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    @zambuca, vågar faktiskt inte svara på det, men det borde ju vara ok. Men som sagt jag vågar ej ge dig ett svar så det bästa vore och vänta på svar från någon som har mer koll.

    Dags för mig att välja en custom rom nu, sitter och velar fram och tillbaks dock hehe. Antingen wanamlite eller criskelo, nån annan som kör nån av dessa roms? vore kul att få lite feedback, wanam verkar ju riktigt nice med bättre batteri tid osv .

    Anyways ha en sjön jul allihop :)
     
  9. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER


    Jag kör WanamLite... Tycker den är hur bra som helst, men märker inte att batteri tiden är bättre än Stock ROM.

    Batteri tiden tycker jag är i stort sett samma....

    Men den är stabil, inga FC, gillar att man kan spela in under ett samtal, gillar även 23 toggles.
     
  10. Gmrseke

    Gmrseke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    God morgon!

    Tackar Bilal, har faktiskt bara hört bra om Wanam så jag ska också flasha den och testa lite nu, så länge den är stabil så är jag glad :) tycker batteri tiden e helt ok normalt så gör inget så länge den inte blir sämre. Tack igen för svaret

    Ha det gott!
     
  11. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

    God morgon!

    Du kommer nog inte att ångra dig... Det är en bra ROM
     
  12. Gmrseke

    Gmrseke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Efter en morgon av reviews och massa annat kul så flashade jag Android Revolution HD 6.0 och hitils så är jag super nöjd, men lär ju ta ett par dagar innan man ser ifall detta funkar som det ska med batteri tider och annat som buggar osv.

    Ska testa om min Uni dock station funkar som den ska, netflix osv så rapporterar jag tillbaks igen. Är jag nöjd så behåller jag nog denna, så gott som stock precis som wanamlite, men jag avaktar ett par dagar så får vi se. Testar som sagt wanamlite med efter den här romen.

    Ha det gött nu :)