Roota när man har gjort Voodoo Lagfix

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Sebbe_86, 3 nov 2010.

  1. Sebbe_86

    Sebbe_86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, vill börja med att tacka för denna kanonsida!

    Jag har lite funderingar, jag har sökt som en tok men inte hittat ett bra svar.

    Jag roota min telefon via en update.zip som jag köra genom recovery mode.

    Efter det körde jag OCLF som jag ladda hem via market, Jag ROOTA INTE genom programet.

    Jag började sedan läsa om Voodoo lagfix som verkade vara ett bättre alternativ så jag tog bort OCLF och avroota telefonen via programet.

    FLyttade över voodoo update.zip i telefonen och körde i recovery mode, allt funkar bra och telefonen är lagfixad.

    Nu vill jag roota telefonen igen, provade köra genom OCLF då säger den att jag skall starta om i recovery mode och köra update.zip
    Men det är ju voodoo filen som jag la in?
    Hur går man enklast tillväga för att roota nu?
     
  2. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Om du har Froyo: Installera superuser (och eventuelly busybox om du vill ha/behöver det) från market. Färdigt.

    Om du har Eclair: Super One Click Root (funkar för Froyo också, men det är inte nödvändigt då voodoo för Froyo har allt klart förutom superuserappen).
     
    Last edited: 3 nov 2010
  3. Sebbe_86

    Sebbe_86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det någon plan B? Det programmet fungerar inte att roota med. Har läst och provat alla de tricks som stod i tråden, men får det inte att fungera.
    Den loopar RATC hela tiden.