Rootad XZs behöver uppdateras men jag vet inte hur

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Michael.Fahlberg, 22 apr 2018.

  1. Michael.Fahlberg

    Michael.Fahlberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Hejsan, ny här. Köpte en 'olåst' XZs på Blocket förra året. När jag väl insett att den var rootad slutade säljaren svara på mina frågor. Jag har försökt läsa på men har inte tillräckligt med kunskaper att ställa rätt frågor ens. Telefonen är i dagsläget inte uppdaterad sen maj - 17 och det börjar märkas. Finns det någon i närheten av Västmanland som skulle kunna hjälpa mig uppdatera luren jag i övrigt är väldigt nöjd med?
     
  2. modstar

    modstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    kruxet med sony lurarna är att man blir av med drm nycklarna och personen du köpte av gjorde förmodligen ingen backup... men sony har ett program som heter Emma som borde hjälpa dig att få någorlunda senaste uppdateringen, återställer/reparerar mobilen. Men med förlust av kamera kvalitet.

    Alternativt lägga in en nyare rom från xda forum som har crackade drm nycklar..

    https://software.sonymobile.com/www/emma_setup

    @Emir-SonyXperiaSupport@Emir-SonyXperiaSupport rätta mig gärna om jag har fel? kan ni på sony göra något och hjälpa han som blivit blåst?

    Edit:
    View: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PKSyZ2amVNY
     
    bernard gillar detta.
  3. Michael.Fahlberg

    Michael.Fahlberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Ok, tack för svar. Det är ju inte helt oväntat att jag inte riktigt förstår alla detaljer.. Eftersom jag fotar mycket är en försämring av kameran något jag absolut vill undvika.
     
  4. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej,

    Det är väldigt tråkigt att komma till rätta med modifierad programvara via oss, vi skickar kostnadsförslag för moderkortsbyte. :(

    Via Xperia Care+-flödet (service via vår hemsida) så kostar det 1585kr för nytt moderkort, 150kr frakt och 560kr utfört arbete/logistik - totalt 2295kr för att åtgärda modifierad programvara vid service. Inte det roligaste. :(
     
    bernard gillar detta.
  5. Michael.Fahlberg

    Michael.Fahlberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Inte det roligaste... nä, men ändå långt ifrån priset på en motsvarande ny telefon. Tack för informationen!
     
    bernard gillar detta.
  6. Michael.Fahlberg

    Michael.Fahlberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Nu har 'Emma' uppdaterat min lur. Fick starta om uppdateringen en gång, annars gick det smärtfritt. Återstår att se hur kameran påverkats. Tack för hjälpen. /Micke