Lugnt dude!

Öhm, Cyanogenmod 9 skulle jag vilja säga är väldigt stabilt!

CM10 är väl mindre stabilt, men kommer bli det snart

Så om jag vore du, och inte behöver en mobil som i UR OCH SKUR är megastabil, så skulle jag installera CM10!

För att installera CM10 använder du guiden här tror jag: (har själv inte CM10 än men ska väl snart uppdatera mig från 9an)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1794758
Vill du däremot ta det mer safe så finns ju CM9 som sagt var, men jag skulle köra på CM10 om jag var du - för då slipper man senare hoppa mellan CM9 och CM10 och behöva göra en Fabriksåterställning etc etc... Skönare att bara göra ett hopp nu liksom!
Observera att om du ska gå över till CM10 så försvinner allting från din mobil (bilder och sånt ska inte försvinna, men ta en kopia på dem för säkerhetsskull) - dvs. att dina appar och appdata kommer att försvinna! Dina appar borde du kunna automatiskt återställa via Google's funktion "Säkerhetskopiera och Återställ" under inställningar, eller något sådant! Då kommer den automatiskt installera om dina appar, dock kommer all Appdata (Highscores, Sparade ord i din tangentbordsapp, hemskärmsinställningar) att försvinna! Men det är skönt ibland att städa upp och börja om på nytt!

Skulle du vara intresserad av att installera CM10 så kan jag ge dig en liten översättning från guiden... Vet själv hur rädd man är för att misslyckas första gången när man inte riktigt förstår alla "konstiga" ord
Så såvitt jag förstår enligt guiden så ska du:
1. Se till så att din Kernel inte har en superbrick-bug... Vet du inte det så flashar du in en ny CWM med Odin (ungefär som du gjort förut, men du använder den i guiden jag skickade).
2. Gå ner i guiden till "Downloads" och ladda ner "GApps" och CM10 (senaste just nu är ju "20120805"! Tips är ju att ladda ner det direkt från mobilen så du slipper kasta över det via USB-kabel eller liknande

Lägg det under "Downloads" eller något
3. Håll in volym upp + Hemknappen + Strömknappen (in i CWM Recovery som jag pratade om förut) och välj typ "Flash from Internal SD-Card" tror jag att det står... Och sne hittar du CM10-zipen och väljer att flasha den! Och sen flashar du även din GApps!
4. Gör en fabriksåterställning (även denna i CWM Recovery) för att undvika att din mobil hänger sig vid Boot.
5. Starta om telefonen
Click to expand...