Rosa färg på Desire/Legend skärm

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Droid140, 31 mar 2010.

1. Aramis

Aramis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag märker de väldigt väl också om man går in på en kontakt och väljer att redigera den. Då är de flesta knappar etc rosa.

2. Mr Zorro

Mr Zorro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Samma problem här. Tydligast på Htc.com samt i Gmailappen. Har ringt supporten och de säger att de känner till problemet. De återkommer snarast när de vet hur detta skall åtgärdas.

3. yottabyte

yottabyte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte tänkt på det men nu när ni säger det så är det lite rosaaktigt i de gråa nyanserna. Inget jag stör mig på direkt.

4. Maliciu

Maliciu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Htc Support officiella Facebook-sida

Någon Skrev nyss, Can you comment on the issues with pink grey colors on the HTC desire? You can see it here:

HTC Support
    HTC have received a number of complaints for this issue and they have told every person that this problem will be fixed in a upcoming update the release date of this is not confirmed

5. Zaklin

Zaklin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad heter deras officiella Facebook-sida?
    Hittar nada när jag söker på HTC Support.

6. Zundance

Zundance Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem och ringde och pratade med deras support idag, då verkade de inte känna till problemet, eller veta någon lösning. Fick förslaget att vända mig till min återförsäljare, vilket jag gjort. De ska återkomma om jag direkt kan gå in och få byta ut min telefon.

Hur har ni andra gjort som har samma problem?

7. Aramis

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag har kontaktat Tre och de skulle skicka någon returslip nästa vecka så jag får skicka tillbaka luren och få en ny.

8. Zundance

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det jag pratade med Tre om var att kunna gå in i en butik och få en ny över disk. Hoppas det går att lösa det på det viset istället för att skicka iväg telefonen.

9. Mr Zorro

Mr Zorro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har också självklart mailat CDON där jag köpt Desiren. Mailade idag, så det blir nog inget svar från dem fören måndag antar jag. Har inte heller lust att skicka telen och sen vänta på en ny. I fall det blir tal om byten kommer jag kräva en telefon levererad innan jag skickar tebax.

10. Aramis

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Hon jag pratade med sa att det inte gick =/ Jävligt segt. Kanske främst för att de fortfarande inte finns i butik.

11. Gabe

Gabe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sjukt drygt med detta problem. Kommer lätta DMA:a min om den har rosa nyanser. :(

12. ENDOSKELLETONT800

ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Om det är en mjukvarubugg så finns ju ingen anledning till oro, utan bara vänta till en kommande uppdatering. Jag tror inte att detta problem finns på nexus one som har samma skärm eller har jag fel? Vore det ett hårdvaruproblem borde det väl vara rosa nyanser över lag på ikoner, samtliga websidor och i alla applikationer också ?

Don´t Worry - Be Happy!

13. loman

loman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upplever också att skärmen är rosa, väldigt irriterande

14. Keos

Keos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det någon slags officiell info på om detta är ett mjukvaru eller hårdvarufel? Vore ju underbart om det kunde lösas med en uppdatering.
    Jag får också rosa nyanser, särskilt synbart på htcs hemsida och i gmail-appen. Tror aldrig jag skulle tänkt på det om jag inte visste att problemet fanns men när man väl har sett det är det otroligt störande..

15. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Jag ska iaf ta en sväng förbi NetOnNet imorgon och byta ut min telefon, om de har några kvar dvs. Skadar ju inte att få en ny, även om det är ett mjukvarufel ;)

16. Zundance

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då inte alla telefoner har problem med rosa skärm, så borde det väl inte vara mjukvaran det är fel på, utan skärmen på vissa otursdrabbade telefoner?

17. Phelerox

Phelerox Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har ni sett http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=656128? Som säger att Desiren inte använder RGB-pixlar utan "PenTile Matrix", där varje pixel bara har två möjliga färger istället för tre, och är grupperade RG BG RG BG osv. Vilket leder till att vissa gråa nyanser ser rosaaktiga ut. Ett mjukvaru-hack runt detta är inte uteslutet men osäkert hur det skulle se ut..

Drar åtminstone mindre batteri..

Last edited: 17 apr 2010
  18. Odium

Odium Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har kollat med tre olika enheter och alla dessa är lite rosa i färgen. Jag ringde HTC Sverige och även HTC UK som båda sade att det ska komma en ny mjukvara "någon gång" som åtgärdar problemet och att det ej finns anledning att DOA telefoner med detta problem, men att man är välkommen att skicka in sin telefon för en koll om man är orolig. De sa dock att med största sannolikhet kan man inte konstatera något fel vilket innebär att den skickas tillbaka utan att något gjorts med den.

19. Aramis

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Ja det med doa funderade jag också på. Hon jag snackade med på tre sa "Då är det ett hårdvarufel och vi får byta ut telefonen"

men det känns som att allt hade varit rosa om det hade varit så. Samt att dom ska kolla på luren innan dom byter ut den. Jag menar, rosa nyansen är ju något man ser på vissa ställen bara.

Vore drygt att skicka tillbaka den så märker dom inget och så får man samma lur tillbaka.

Något jag även märkt är om man pillar på luren och låter den stå och mörkna. Dvs när den är idle strax innan den släcks helt. Då är allting riktigt lila/rosa.

20. Keos

Keos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror helt enkelt det bästa är att sitta lugnt och hoppas på en mjukvaruuppdatering. Som ni säger är ju risken överhängande att man får tillbaka samma lur eller en med samma problem om man skickar in den. Då telefonen fungerar felfritt i övrigt och dom rosa nyanserna enbart syns på ett fåtal ställen är ju inte problemet gigantiskt direkt. Jag är bara ledsen att jag läste om problemet från första början, annars hade jag aldrig tänkt på det o_O