Rss-flöde

Discussion in 'Applikationer' started by Matiros, Aug 13, 2011.

1. Matiros

Matiros Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som har tips på en app med Rss-flöde med fullskärmswidget?

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

2. pete

pete Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör du via google reader?

Kikat en hel del själv och de två bästa alternativen i mina ögon (som jag än så länge provat då...), om man ej går via google reader (finns dock stöd för google reader också om man föredrar det), är:

Pulse - Dock ej fullskärmswidget, du blir tvungen att lägga ut en för varje rss, men scrollable så hjälpliga iaf.

Minimal Reader - Är mer bara en widget utan app bakom sig, pro versionen (endast €0.70) verkar krävas för de större widget-alternativen samt scrollable.

Använder man sig endast av google reader tillkommer två favoriter till:

Feedly - Riktigt läckert UI, bra funktionalitet - hade för mig att jag hade sett en widget och provat men att jag ej fick den att funka, men hittar den inte i listan nu så jag kanske kommer ihåg fel. Så om den saknar widget antar jag att den går bort.

gReader - Rent enkelt UI, funkar bra, kan integrera sync med tasker. Har widget, dock bara för pro versionen så kan ej uttala mig om de och dess storlek.

Honerable Mentions

Feedr - Ser ofta rekommenderad bland rss-klienter, har inte provat den alls dock. Tror den har stöd för både google reader och native rss/atom. Hur det är med widget vet jag inte.

Newsrob - Även denna ofta rekommenderad, provade den som hastigast men fastnade inte för den riktigt. Kunde ej prova widgets då pro versionen krävdes för det även här.

Av det att döma antar jag att Minimal Reader är den enda som skulle kunna göra dig nöjd (av de jag provat)?

Ville själv helst köra utan google reader då jag hört att det är en viss fördröjning mellan uppdateringarna, ju större ju mindre populär flödet är. Men tyvärr verkar vare sig pulse eller minimal reader klara av att tanka artiklar direkt av någon anledning. Kanske är nå vajsing med flödena i sig?

3. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
  4. Matiros

Matiros Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Köpte minimal reader nu, verkar schysst. Tack för tipsen båda två!

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

5. A-son

A-son Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör själv med atomreader och är nöjd,
    Scrolleble news är en annans...

6. Von_Pulver

Von_Pulver Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör också minimal reader och är nöjd att den går konfigurera som man vill. En liten negativ sak är att den inte synkar mot Google Reader (el vad det nu heter) + att den buggar ur ibland i LP+

7. RBS

RBS Kid Droid Medlem

Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Google reader i webläsaren funkar klockrent för mig. Då blir också ens RSS-flöde (läst/oläst m.m.) synkat mellan olika datorer, telefoner utan problem...