Runners Grinders [E-coach meets Zelda]

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av GaussJordan, 17 jun 2012.

  1. GaussJordan

    GaussJordan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag är ensam utvecklare av ett ganska speciellt spel för Android. Runners Grinders är som en E-coach, typ Runkeeper, fast i kombination med ett spel. För att ta sig vidare i spelet och för att nå bonus saker och platser så måste man ut och gå eller springa.

    Själva spelet utspelar sig på en världskarta som är proceduralt genererad. Världen skapas alltså efter de rutter du själv föredrar. På världskartan dyker det upp platser som du kan besöka. När du besöker dessa så förs du in i vad som utgör det egentliga spelet och som inspireras av RPG spelen från SNES eran :)

    Hur du presterar i springandet kommer påverka in-game. Man har en mana-bar som regeneraras när man springer och denna kan användas till specialattacker och för att öppna särskilda manadörrar.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Det är möjligt att jag släpper en alpha snart. Det är långt ifrån klart, men det kan kanske få några att komma igång och springa i sommar ;) Tills dess, se trailern och följ utvecklingen på hemsidan.
    [​IMG]

    Mer om spelet dyker upp på www.runnersgrinders.net
     
  2. agazza

    agazza Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den här smygreklamen bör vara helt ok iomed en sån genial ide


    Edit: fel forum, den här bör postas på kolozzeum och body forumena
    Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2
     
  3. GaussJordan

    GaussJordan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Åh, vilken tur :)