Runners Grinders [E-coach meets Zelda]

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av GaussJordan, 17 jun 2012.

  1. GaussJordan

    GaussJordan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag är ensam utvecklare av ett ganska speciellt spel för Android. Runners Grinders är som en E-coach, typ Runkeeper, fast i kombination med ett spel. För att ta sig vidare i spelet och för att nå bonus saker och platser så måste man ut och gå eller springa.

    Själva spelet utspelar sig på en världskarta som är proceduralt genererad. Världen skapas alltså efter de rutter du själv föredrar. På världskartan dyker det upp platser som du kan besöka. När du besöker dessa så förs du in i vad som utgör det egentliga spelet och som inspireras av RPG spelen från SNES eran :)

    Hur du presterar i springandet kommer påverka in-game. Man har en mana-bar som regeneraras när man springer och denna kan användas till specialattacker och för att öppna särskilda manadörrar.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Det är möjligt att jag släpper en alpha snart. Det är långt ifrån klart, men det kan kanske få några att komma igång och springa i sommar ;) Tills dess, se trailern och följ utvecklingen på hemsidan.
    [​IMG]

    Mer om spelet dyker upp på www.runnersgrinders.net
     
  2. agazza

    agazza Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den här smygreklamen bör vara helt ok iomed en sån genial ide


    Edit: fel forum, den här bör postas på kolozzeum och body forumena
    Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2
     
  3. GaussJordan

    GaussJordan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Åh, vilken tur :)

    Menade faktiskt inte detta som direkt reklam utan mer en devlog. Tänkte få igång lite diskussion först, om jag ska släppa en alpha så att jag lättare kan få feedback.

    Men jag är väldigt öppen som utvecklare. Ni får gärna ge förslag på features och kritik på det ni kan se av spelet än så länge!
     
  4. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Man får väl tipsa om sitt eget spel? Har sett massor av såna trådar, sen ligger den här ändå under utveckling, man kan ju inte posta andras jobb här :)

    Skickat från min LT26i
     
    GaussJordan gillar detta.
  5. Maxxan

    Maxxan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det verkar riktigt coolt! När behöver du betatestare? :)
     
  6. GaussJordan

    GaussJordan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är inte riktigt redo än. Vill lägga till lite delar som gör det mer till en användbar e-coach först. Typ så att man kan spela in sin runda, se sin medelhastighet och även vad man tjänade ihop in-game (hur mycket mana man regenerade och om man hittade några items eller fick några achivements).

    Är inte säker på om jag vill göra en öppen alpha, men ni kommer kunna få möjlighet att testa om ni säger till här i tråden. Är i ganska stort behov av testare eftersom android lurar skiljer sig ganska mycket :)
     
  7. Superstefan

    Superstefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Haha, ser ju helt galet ut, det här måste ju provas! Anmäler mig som frivillig testare om du skulle behöva! :D

    "Bossfighter" som går ut på att man måste springa viss sträcka på viss tid (eller inom viss tidsrymd, typ 10 km inom 5 dagar), skulle ju vara ett skoj inslag, eller? :P
     
  8. Maxxan

    Maxxan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Även att man kan träna upp sin karaktär så man får mer styrka eller uthållighet när man är ute och springer, lite som Healthy heros. Behöver inte påverka karaktären väldigt mycket, men ändå att det förbättrar.
     
    Last edited: 21 jun 2012