Synd på kameran då det för mig (det är såklart individuellt) är en viktig komponent.
Telefonen är så
komplett i övrigt.
Men känns som vissa tillverkare haft mer "flyt" än andra.
För att dra exempel. Jag kan ha fel men i bakhuvudet har jag detta:
Bland telefontillberkare så toppar Apple och Google mycket tester som utvärderar exakthet i sensorer osv, vilket för mig är fundamentalt. Samsung har det tuffare där och når inte ens halvvägs.
Nu får ni gärna rätta mig, men Apple köpte tidigt en specifik tillverkare av sensorer, vilket gav dom försprånget.
Google köpte fitbit och fick där både mjuk och hårdvaran.
Nu kanske jag kastar sten i glashus, men Samsung verkar kämpa i motvind både gällande att ens få klockorna att fungera dugligt/kunna lita på och få mjukvaran till kameran i telefon att fungera. Som fördröjningen när man ska ta ett kort har väl hängt med många generationer nu. Är det ett mer fundamentalt problem med kodningen eller varför gör dom ingen förbättring.
Pixel kommer indansandes och gör knockout både gällande klockor och kamera.
Problemet där är att jag gillar Samsung, allt ifrån utseendet, byggkvaliten, premiumkänslan i telefon, funktioner i mjukvaran, skärmen osv. En riktig utmanare mot Apple. Rent tekniskt en vinnare till och med i många fall.
Avslutande så är det alltså synd med dessa eftersläpningar gällande klockor och kamera. Det är sjukt synd då dom har ett ekosystem med telefon, klockor och hörlurar som är mycket snyggare i sin helhet än ex Apple. Pixel utmanar inte alls där skulle jag säga då klockan inte har utseendet med sig och telefonen är lite egensinnig utseendemässigt för den delen också.
Håller tummarna för S24-serien och att dom får ordning på nuvarande klockor eller gör det bättre till serie 7. Annars får jag motvilligt krypa till pixelprylarna helt enkelt.
Click to expand...