Diskussion: S Health bra eller anus?

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av bimmerboy, 14 apr 2014.

  1. bimmerboy

    bimmerboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Telefon 3:
    Oneplus 3
    Jaha vilka fler än jag köpte mobilen bla för deras satsning på en "hälsoapp"
    Känner mig rätt besviken får jag säga, visst den har ett par bra features men appen är klart begränsad och det finns klart bättre appar därute.

    1. 4 olika rörelsemönster Springa, cykla, promenera och vandra. Man kan ju tycka att man kunde lagt mer liiite fler alternativ. Hur fan gör man då om man utöver en aktivitet som bränner mycket mer eller för den delen mindre än dessa?

    2. Att lägga till aktiviteter manuellt eller editera befintliga jobb verkar inte funka.

    3. sist jag o frugan var ute och gick visade min S5 nästan 11km medan hennes Z1 visade strax över 6km vilket var mkt nära sanningen.

    4. Maträknaren startar många gånger på tex 100g för en portion även om det tex är smör, med andra ord så stor ordet portion inte alltid i relation till mängden råvara.

    5. Vågen börjar alltid på 50kg vid invägningen varför i helskotta inte börja vid senaste vikt? För oss med ordentligt med tilläggsisolering blir det ett jäkla klickande innan man närmar sig 110 strecket och lite till.

    Det känns som att jag redan övergivit appen som jag hade lite större förhoppningar om, pulsmätaren känns även den lite B och är enligt mig bökig att använda i skogen om jag vill mäta tex hur fått pulsen återgår till normala värden efter att man tagit ut sig, jag tycker dessutom att mjukvaran skulle tagit åt sig mätvärdena på ett mer logiskt vis, nu loggas det bara på en tidsaxel men det framgår inte vad man gjort tex vid respektive mätvärde vad har man då för glädje av att se dessa värden? (kanske jag som är för orutinerad på området)

    vad säger ni, är jag en gnällig jävel eller är detta vad man kan förvänta sig av samsung?
     
  2. statoilconny

    statoilconny Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hälsa är en gimmick för de stora telefon tillverkarna mer eller mindre.
    Man har inte "råd" att vara utan en hälsosatsning men man vill inte heller lägga ner några större mängder pengar eller tid på det.
    Så jag tycker nog att det är vad man kan förvänta sig.

    Hade jag varit som du hade jag hellre satsat på en riktigt bra pulsklocka med gps till träningen.
    Där får du väldigt bra och utförlig information på din träning.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
     
  3. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Ett vettigt pulsband/smartband bör väl räcka som komplettering? Och kanske en annan app då...
     
  4. statoilconny

    statoilconny Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jo iofs. Jag tänkte mest på om han ska köra seriös träning och ville ha nåt som verkligen funkar och ger all data man kan tänka sig.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
     
  5. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jo, en riktig "träningsklocka" med pulsband är väl kanske det optimala. Men som fritidsmotionerare så tror jag nog att ett pulsband och en bra app fungerar utmärkt.
    Pulsmätaren på S5an känns mer som en gimmick, den fungerar säkert bra och ger hyfsat noggrannt resultat, men den går ju inte att använda i praktiken när man idrottar. "Stå still och var tyst"?! :)
     
  6. statoilconny

    statoilconny Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Haha, ja precis. Man får kanske jävligt exakt pulsmätning, men ingen vidare kondition när man står stilla.

    Men som du säger kanske det duger med ett pulsband och en bättre app. Typ runkeeper eller liknande.
    Bara pulsbandet har blåtand så borde det funka fint :-)

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
     
  7. bimmerboy

    bimmerboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Telefon 3:
    Oneplus 3
    Ja eller så kunde Samsung köpt upp en vettig app och putsat lite på den eller iallafall gjort ett bättre jobb med befintlig. Eftersom dom slår ganska hårt på trumman om sin app så borde den i min värld var åtminstone lite mer användbar.

    Känner redan efter 2 gånger användning att den skippas
    precis som fingerprintinloggning troligtvis snart också görs :(
     
  8. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jo det kan jag hålla med dig om. Men jag hade inga förväntningar på den och är således inte besviken...