Fråga: S III jämfört med iPhone 4S?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Bella, 6 jun 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Bella

    Bella Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag ska byta mobil i sommar, längtar, min wildfire har börjat kännas seg och strular vid laddningen. Jag använder den mycket som hot spot, kolla mail, fb, spela, kort, se tv-klipp (men det har jag gett upp, funkar inte bra på wildfire).

    Jag hade bestämt mig för en iPhone 4S för den har appar som inte android har eller som kommer senare till android, finns mycket tillbehör - får hela tiden erbjudanden om tillbehör, skal med batteri, skal som går att brodera på, etc etc... bra andrahandsvärde
    Men! Så fick jag syn på s IIIan och blev tveksam.... ska jag byta till en sån istället?
    För och emot? Sett flera här som bytt från iPhone, vad säger ni?
     
  2. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Kolla in denna tråd för recensioner där de nämner iPhone 4S. Men den nämns inte så ofta då den inte klassas som en värdig konkurrent i många avseenden.
     
  3. Bella

    Bella Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Du menar att s III är så mycket bättre att iPhone inte kommer nära?
     
  4. j0han

    j0han Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

  5. Frequey

    Frequey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8
    Om du vill ha nyare teknik och vill kunna använda telefonen mer som en handdator ibland så gå på s3an.

    Iphonen har för liten skärm för att det ska vara smidigt att surfa, kolla film osv. Dock bara för att den är gammal så duger den ju i många avseenden.

    Telefonerna är dock svåra att jämföra, det är ju inte samma målgrupp riktigt då skillnaderna är så stora.

    edit:
    Den säger ju verkligen ingenting som är intressant imo... Sidan brukar heller inte stämma, lika bra att använda prisjakt isf. Men det är ju fler mer märkbara skillnader---
     
    Last edited: 6 jun 2012
    Tiny Turtle gillar detta.
  6. hasse77

    hasse77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Iphone 5 lär väl trilla in senare i år, då bör andrahandsvärdet för 4S sjunka en bit skulle jag tro. Samsung S2 har ändå skapligt andrahandsvärde tycker jag, du kan kolla upp annonser på Blocket och analysera själv: http://www.blocket.se/hela_sverige?q=Galaxy+s2&cg=0&w=3&st=s&st=u&st=b&ca=11&l=0&md=th

    Men visst är det så att det finns mer tillbehör till Iphone, men behöver du verkligen all denna krimskrams (skal som går att broderera på, känns aningen onödigt tycker jag personligen)? Skärmskydd, skal, billaddare, bilhållare och nya hörlurar kanske är det jag skulle kunna sträcka mig till att skaffa, och dem finns det gott om för Galaxy S2 och det bör finnas minst lika mycket till S3 om inte mer i framtiden.
     
  7. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Ja.
    Den är med lite i jämförelsen med kameran, men det är det enda. Eller det enda jag tagit med mig av recensionerna där iPhone varit med i alla fall.
    Kan lägga till att s3 även vann i kamerajämförelserna.
     
  8. SteaDy

    SteaDy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Bytte själv direkt från min 4s när s3:an dök upp. Anledningen till att jag huvudsakligen bytte va skärmstorleken. För min del va bytet klockrent. Kan fortfarande tycka att iOS är ett stabilt operativ när det kommer till helheten men känner fortfafande att bytet va helt rätt. :-)
    Du får nog gå till en butik och känna och klämma på telefonerna. Tycker att redan vid skärmstorleken så borde det vara ganska klart då den ena har 3,5 tums skärm och den andra har 4,8 tum.
    Lycka till! Va nöjd med ditt val. ;-)

    Den store har talat.
     
  9. boyen

    boyen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER



    Jag sålde min iphone 4s och ska köpa s3:an vill ha större skärm
    men jag kollar först hur iphone 5 blir kommer troligen presenteras 11 juni
    har klämt lite på s3:an i butik och tycker den verkar helt okej
    har haft iphone sen 3gs:en kom ut. iphone 5 får väl en skärm runt 4"
    Men gå till en butik och prova det kan ju vara att iphone passar dig bättre.
     
    Last edited: 6 jun 2012
  10. teal

    teal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    299
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Det handlar väl lite om vad du värderar i telefonen. Både iPhone 4s och SGS3 är ju "bra" telefoner men om du föredrar ett öppnare system är ju android en vinnare, föredrar du ett färdigt paket där du inte kanske kan ändra så mycket utan nöjer dig med vad du får tycker ju jag personligen att iOS och 4S är ett bra val.


    jag har en SGS2 jag är mycket nöjd med men tänkte vänta på att årets iphone presenteras innan jag bestämmer mig för om jag ska byta till SGS3 eller Iphone. Gillar android men ibland blir jag lite för i gasen med att byta ikoner, launchers etc. och i iOS så vet man vad man får och det är typ det.

    Sen tycker jag att du ska väga in smidigheten med Android också. Enkelt att ta med sig som USB-minne och föra över låtar etc. från mobilen till dator på t.ex. jobbet. Om jag inte har helt fel så måste man ha itunes för att göra det med sin iphone, även det att man vill ha sina egna mp3-låtar som ringsignal så är det ett jäkla krångel för att det ska fungera med iPhone vilket gör det lite tråkigt och att när det väl ringer så är det ett tiotal personer som kollar sin mobil.
     
  11. Bella

    Bella Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack för många bra åsikter. Skärmen ja, stor är en klar fördel! Brukar ha med mig datorn till jobbet ibland (kan bli mycket dötid) hade tänkt köpa en ipad för det men ännu bättre om jag klarar mig med mobilen!
    Och jo hasse77 du har rätt, det är egentligen onödiga tillbehör som man inte använder.
    Har varit och kollat på s III kändes bra, och jag trivs med android, lutar mer och mer åt en S III
     
    hasse77 gillar detta.
  12. 10cent

    10cent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Lånar tråden lite då den ändå handlar om SGS 3 vs. ip 4s.
    Jag har en iPhone 4s 16 gb tre-låst, ca 4 månader gammal i mycket fint skick.
    Har en bekant som nyligen tog ut en vit SGS 3, helt oanvänd också tre-låst.
    Vi har diskuterat ett byte och han har nu kommit med ett förslag om att vi gör ett byte plus att han får 1500 kr.

    Är detta en bra eller dålig deal, vad tycker ni?
     
  13. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jag hade inte tvekat om jag var du!

    ...Men du skulle förmodligen få ett helt annat svar på liknande forum fast för iPhone :innocent:
     
  14. boyen

    boyen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det låter bra jag skulle bytt:) Andrahandsvärdet på iphone är dåligt.
     
  15. RogerP

    RogerP Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Vad jag kan se ligger väl andrahandsvärdet på din Iphone på ca 3500, vilket skulle innebära att du får SGS:en för 5000.

    Låter vettigt i mina öron iallafall.
     
  16. 10cent

    10cent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Tycker också det låter ganska vettigt. Dock undrar jag hur det funkar med låsta android lurar. Verkar ju ta något längre tid innan updates kommer till en låst android. Hur är det med tre låsta lurar, brukar tre fylla telefonen med massor av deras skit?
     
  17. floordust

    floordust Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    S24

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24
    Här har du:
    http://www.youtube.com/watch?v=4VzAupqQ6Bo&feature=plcp
     
    Bella gillar detta.
  18. Wellness

    Wellness Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag kan säga att jag har vart ett iPhone fan sedan många år tillbaka. Min mor köpte för någon månad sedan Samsung Galaxy s2, detta är hennes första smartphone så jag fick hjälpa henne med allt. Det var då jag insåg att den faktiskt var bättre än min iPhone 4s. Jag småfunderadet på om jag skulle byta till en sådan så jag började googla och till min förvåning upptäckte jag att s3 släpptes just den dagen. Jag googlade på den en stund sen åkte jag till närmaste affär och köpte den. Jag har INTE ångrat mitt val. Med en android är du så mycket friare du kan göra vad du vill med din telefon samt att jag tycker att den har en mycket bättre flyt än vad iPhone har. Jag tycker definitivt att du skall välja en Samsung Galaxy S3, du kommer INTE ångra dig :)
     
  19. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    det är mer relevant att jämföra 4S med S2an. Fast i mångt och mycket kan man faktiskt jämföra den med S1an redan. Men i mångt och mycket ligger de väl på samma plan (S2 alltså). S3 är något helt annat.

    Men när du väljer mellan Apple och resten av världen så gör du inte ett val mellan hårdvaror, du gör ett val mellan två helt olika koncept som sträcker sig ända från barnarbetare i Kina till olika tillbehör och mjukvaror osv. Köper du en applofon så bör du nog rimligtvis ha en slags plan att spendera dina pengar på deras andra leksaker lika väl, som mac t.ex.

    Iphone är oxå en väldigt kompetent och bra telefon.
     
    brodiniozo gillar detta.
  20. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Tillbehören till iphone är lite mer än bara skal, jag värderar t ex att docka in den i bilstereon högt. Android går visserligen med AUX, men då kan man inte styra från stereon/ratten eller BT, vilket ger sämre ljud och drar batteri.
    De flesta apparna till iOS är mer polerade än till android, lustigt nog är t ex gmail appen betydligt bättre till iOS.

    Att S3 har bättre hårdvara är i regel meningslöst utöver benchmarks, båda är snabba och skillnaden är för liten för att göra någon skillnad på framtidssäkerhet, dessutom har telefoner sällan så lång livslängd ändå.

    Så frågan är ju om du prioriterar skärmstorlek, widgets, UI-anpassning och filhantering över iphonenens fördelar.
     
    Last edited: 7 jun 2012
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.