Fråga: S III jämfört med iPhone 4S?

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by Bella, Jun 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

IPhone visar en bild på start skärmen av appen du startar medan den laddar appen i bakgrunden. Där av tror du kanske att den laddar snabbt, när den egentligen inte alls laddar snabbt.

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

2. bpl

bpl Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    iOS är betydligt rappar än Android i menyer/inställningar och i de flest appar. Gmail klienten är ett bra exempel...

Jag har varit iPhone (3GS/4/4S) trogen i 3 år men tröttnade till slut på den lilla skärmen. Den senaste tiden har jag testat Galaxy S2, Galaxy Nexus, HTC One S och ingen föll mig i smaken då det mesta var segt, dåligt ljud vid musiklyssnande med hörlurar, dålig batteritid mm...

Nu tror jag att jag har hittat en Android lur som jag trivs med (Galaxy S3). Den är snygg, bra byggkvalitet, känns inte alls plastig som Galaxy S2/Nexus, STOR bra skärm, mycket bra ljud med hörlurar, det enda minuset är att den lider av lite Android seghet men inte alls lika mycket som de andra lurarna.

Last edited: Jun 11, 2012
  3. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Har en ipad...

Vad är bättre? förklara.

4. bpl

bpl Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Fel post...

5. mikael2

mikael2 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan ge ett exempel, Bloombergs app för aktier och finansmarknaden.

IOS-versionen har en summering i nederkant för dina egna aktier dvs totalvärde på portföljen och dess utveckling. Detta saknas helt i Android-versionen. Typsnittet är också väldigt smått i Android-versionen.
    Personligen tycker jag Winphone 7.5 har snyggast gränssnitt i sina appar men tyvärr lite begränsat utbud.

Hela familjen kör iPhone och de vill kunna köra iMessage, Facetime så jag är fast i iPhone. Sen tycker jag att mycket fungerar från start med iPhone t ex kan jag kolla på många filtyper utan att behöva ladda ned tillägg och extraprogram.

Som någon sagt så finns många tillbehör och är det nätverksprylar, styrning av datorer mm så har garanterat tillverkaren stöd för iPhone-styrning, gränssnitt etc.

Jag är lite nörd och har 3 mobiler: Winphone, IOS och Android. Med Android blir det ibland lite väl mycket att tweaka själva telefonen, ladda in nya ROM dvs ett evigt testande av funktioner och inte direkt något produktivt. Med iPhone utför jag däremot oftast något produktivt istället som t ex att ringa en vän med den :-)

6. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Svep för att visa labels?
    Zoom?
    Delete knapp när man läser mail?
    Mycket snyggare?

7. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

En knapp för labels... Smidigare.
    Aldrig behövt zooma så jag vet inte om det går.
    Japp!
    Nej!

Så alltså var det ingenting som jag trodde... Trolla vidare ditt ios-troll.

brodiniozo likes this.
  8. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kallar mig troll i brist på argument, fint.
    Fakta är att gmail för iOS är mer välgjord, oavsett vilken plattform man föredrar.

Jag använder den på iPhone, androidplatta och androidtelefon. Klarar du av att vara lika objektiv?

9. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    du är inte fast i ios. Det finns utmärka alternativ i imessenger och facetime. Bättre rent av ska du komma att finna. Bara det att de går över plattformarna är väl ett stort kliv fram eller?

Att utvecklarna är lata och inte orkar polera sin android-version lika bra som iphone har ingen som helst relevant med hur avancerat ios är.

10. Bella

Bella Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Sitter här och packar upp min nya s3a :D
    Kollade på syrrans nya iPhone igår, och då bestämde jag mig... Jag tyckte inte alls om hur den låg i handen, och den känns trist eftersom jag har en iPad känns den bara som en plutt men likadan....
    Så,idag cyklade jag in till stan, provhöll och testskrev på s3an, kändes perfekt, så jag slog till! Men förvånade mig själv med att ta den blå...

11. Incubus

Incubus Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Välkommen till familjen ;) =P

12. Bella

Bella Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack :) nöjd än så länge, stor skillnad då jag bytte från htc wildfire... Vad fort det går att ladda ner appar och ladda upp kort. så nu är det bara att fixa appar och kanske modifiera hemskärmen.

13. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Frun skulle fota och skicka en lila klematis i trädgården med sin iPhone4 (inte 4S) ikväll och kom in lite överraskad och visade slutresultatet - Den var blå! o_O

Vi knäppte en bild med min SIII som jämförelse och den bilden blev precis som blomman såg ut på riktigt - kanske aningen aningen för ljus bara. :teeth:

Bilderna är direkt ur lurarna och obehandlade Tänkte ni skulle uppskatta jämförelsen. ;) Jag är medveten om att jag framstår som lite skadeglad här, men det var ju en sån otrolig skillnad och rätt muppigt att det inte finns någon vitbalansinställning på iP4. Visst är det bättre stuns i de gröna bladen, men vafan? (SGSIII-bilden ovan var tagen med vitbalans: auto.)

wuqqs and Incubus like this.
  14. cruZZade

cruZZade Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

SGS3:ans bild är å andra sidan totalt överexponerad så till den grad att detaljerna i bakgrunden är helt utfrätta; iPhone-bilden är ärligt talat bättre, även om den missade blommans färg.

Jag kommer från iPhone 4S precis och har varit trogen Apple sen 2G:n kom, med ett smärre snedsteg då jag skaffade HTC Magic (som såldes tämligen snabbt då den var horribel). Än så länge är jag väldigt nöjd faktiskt och känner att SGS3 kan vara den första telefonen som håller samma nivå som iPhone 4S. Allt är inte perfekt, det flyter inte lika bra som iPhone och lite andra småsaker som stör men på det stora hela är jag nöjd. Fördelar:

Stooor skärm, 4S har alldeles för liten skärm
    Bättre form, 4S är helt oergonomisk, obekvämt kantig och idiotiskt känslig med en baksida i glas.
    Bättre batteritid
    Fri att konfigurera och installera vad jag själv vill
    Indikatorlampa

Det finns dock lika många nackdelar, idiotisk Klocka/larm, slöheten, mindre utbud i programbutiken, sämre ljud, kamera som är svårare att få till bra bilder med. Som jag ser det är telefonerna likvärdiga, det hela är bara en fråga om smak :) Jag tycker dock det känns jättekul att komma ifrån iOS som inte utvecklats en centimeter på typ ett år och med all säkerhet inte kommer utvecklas nämnvärt inom en överskådlig tid heller, eftersom det lite är Apples grej.

Dessutom är det ju alltid en gudagåva att slippa iTunes som typ är satans avkomma på jorden.

15. Tiny Turtle

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Absolut. Jag håller med om att bilden är bättre på alla sätt - förutom att den inte avspeglar verkligheten då. :ehm:

16. cruZZade

MINA ENHETER

Har svårt att tro att dina ögon hanterar solljuset lika dåligt som SGS3 där så den speglar ju knappast verkligheten heller :)

17. Magnus72

Magnus72 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Sålde min Iphone 4s och skaffade mig en Galaxy S3 nyligen. Tröttnade också på den lilla skärmen, dock har jag även en Ipad 3. Fördelen för just IOS är att det är så jäkla många fler spel än vad som finns till Android och tyvärr majoriteten av spelen släpps först till IOS. Ta Orc Vengeance som exempel, riktig bra dungeon crawler som jag inte sett vinken av till Android än.

Prestandamässigt var det även tragiskt att se Minecraft på telefon flyta bättre till Iphone 4s än min nya Galaxy S3. Men å andra sidan så flöt ju Nova 3 mycket bättre än Iphone 4s ;)

18. Tiny Turtle

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Nä, och mina ögon hade satt fokus bättre än autofokusen lyckades med på just den bilden också.

När syftet var att visa svärmor hur klematisen såg ut så var bilden tagen med SGS alldeles utmärkt och bilden tagen med iP4 oanvändbar eftersom det ju ser ut som en helt annan sorts blomma. Då kan jag lika gärna googla upp en bild på en annan klematis tagen med en DSLR.

19. cruZZade

MINA ENHETER

Kom på en till fördel och en till nackdel värd att nämna. Igår avinstallerade jag iTunes och det var en så skön känsla, kändes ungefär som att avlägsna en cancersvulst från datorn ^^ En nackdel däremot är att powerknappen på SGS3 är idiotisk, för låg och liten och placerad för långt ned, får alltid leta för att lyckas släcka skärmen.

20. vic viper

vic viper Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Största nackdelen med powerknappen tycker jag är att den är placerad på sidan överhuvudtaget, man tar ofta "spjärn" mot andra sidan och då trycker man på volymknappen samtidigt.

Thread Status:
Not open for further replies.