Fråga: S på service, hur länge?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av BruceTheDwarf, 20 maj 2012.

  1. BruceTheDwarf

    BruceTheDwarf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    I måndags skickade jag in min XS på service för gula fläckar i skärmen, glapp i nederdelen av luren och volymknappar som ger olika respons samt en extremt dåligt sittande baksida...:/

    Har aldrig skickat in en telefon för reparation förut och det här kanske är väldigt olika, men hur länge tror ni det kan ta innan jag får tillbaka min lur alternativt får en ny? Ska man räkna med att det kan ta en 3-4 veckor?

    /Bruce
     
  2. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Beror helt på vart den skall men tre-fyra känns troligt ja.

    Tiptap v2.0
     
  3. BruceTheDwarf

    BruceTheDwarf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Köpte av Halebop och min ska ner till Kalmar :P
     
  4. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Är det inte något man kan åberopa om den är på service längre än 10 arbetsdagar o få ny!?
     
  5. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Har jag inte fel så är det 14 dagar om det inte finns delar.
     
  6. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    10 arbetsdagar för att göra en "reklamation pga för lång servicetid".
     
  7. s-flow

    s-flow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Efter ca fyra veckor bör du få igenom en reklamation för långt servicetid, på dag femton ska du få ut en lånetelefon dock. Den ska uppfylla dina behov.
     
  8. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Jag ska skicka in på service om 1 vecka efter en mastig jobbvecka... men jag ska ha lånetelefon från dag 1 då jag inte har nån annan. CDON har sagt att jag kommer få en Android så jag klarar mig under den tiden från början. Det uppskattas stort. Tur att man köpte den där.
     
  9. s-flow

    s-flow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    ja, om man övertygar återförsäljaren om att det skulle innebära "avsevärd olägenhet" för mig som köpare att vara utan telefonen i två veckor ska en lånetelefon skickas direkt. Med "avsevärd olägenhet" kan menas förlust av inkomst, fara vid sjukdom men också brist på navigation eller kamera under en resa.

    Om återförsäljaren krånglar, kontakta konsumentrådgivningen i din kommun för att få mer information om bästa sätt att gå vidare på.
     
  10. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Suck, jag trodde att jag var safe efter att ha använt telefonen sedan början av april men icke - igår dök den gula fläcken upp som ett otäckt brev på posten.

    Någon som vet hur snabba Phone house brukar vara med reparation? Hur ser deras policy ut för lånetelefoner?
     
  11. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag skickade in min till cr service i Kalmar den 3/5 och borde få tillbaka den idag den 21. Det som har tagit tid är väntan på reservdelar men också försändelserna, bl.a. tog det två dagar för dem att hämta ut den från posten. Det kanske bara hade varit väntan på reservdelar då ändå iofs.
     
  12. Bebben

    Bebben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur lång tid en reperation/service 'bör' ta beror på hur avtalet ser ut med serviceverkstaden.

    Telenor sa 4-6 veckor (vilket det också tog...), Tre säger 2 veckor, vilket båda mina servicar har tagit.
     
  13. Ludwig

    Ludwig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Snart så
    Telefon 2:
    Xperia Z2
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Någon som vet hur lång tid misco tar för sig och vilka de skickar den till?

    Sen undrar jag hur man skickar på service? skickar/ringer man kundtjänst och säger att den har en gul fläck och glapp osv eller?
    Mvh

    EDIT: Visade sig att de skickar till Anovo.. hur lång tid brukar de ta för dem?
     
    Last edited: 21 maj 2012
  14. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Grattis! Misco är värderlösa kring kundservice, fick inte skicka in den på doa för att 8 dagar hade passerat eller 14 dagars öppet köp. Skicka in mobilen den 8 april, anovo hade den 10. Sen ville jag upprätthålla en reklamation, för att sony ansåg att det var rimligt efter 10 arbetsdagar. Fick skälla ut misco ett antalt gånger innan de genomförde något. Det slutade med att de hävdade att de hade skickat in alla papper till Anovo kring reklamation, den 8 maj hämtade jag ut den och det var min förra som fungerade bra i två dagar.
    Jag kontaktade misco igen, fick skicka in den igen för att få den utbytt men jag ville ha mina pengar istället för att få tillbaka den. Men nej det fungerar inte för att misco vägrar att lyssna på mig eller sony som sa att misco kunde skapa ett nytt reklamationsärende. Har nu inväntat sedan en vecka tillbaka , ringde upp dem idag för att höra hur det går, de var otrevliga och sura. Så det lär väll bli ett till in skick när nya enheten dyker upp, pga makalös dålig byggkvalite.
     
  15. Ludwig

    Ludwig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Snart så
    Telefon 2:
    Xperia Z2
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Du verkar mer haft otur :/ jag har redan haft min länge så doa skulle inte vars ett alternativ i vilket fall. Men tack för infon

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
    Last edited: 21 maj 2012
  16. Sphex

    Sphex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    har skickat in via phone house, första gången för gula fläcken tog det tre veckor, andra gången för avsaknad av ljud samt glapp i botten tog det två veckor.. god speed
     
  17. Bebben

    Bebben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tre skickar också till Anovo (eller Regenesis som de heter numer), men de kan ha olika avtal beroende på vilken kund som skickar in telefonen.
     
  18. fotbollerik

    fotbollerik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2012
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Från dag 1 skall man ha en servicetelefon enl konsumentköpslagen om telefonen är av vikt för att du skall kunna utföra ditt arbete eller telefonen fyller annan viktig funktion. det gäller egentligen ALLT du reklamerar / lämnar in på service, va de är för skit de lurar i dig på diverse firmor ska du nog inte lyssna mycket på