Fråga: S Pen och Tangentbord

Diskussion i 'Samsung Galaxy Z Fold 3' startad av urbanlarsson, 1 sept 2021.

  1. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag fick min fold 3 i lördags och gillar den helt klart. Jag har hoppat en hel del mellan olika telefoner men har använt iPhone dom senaste 3-4 åren, så Android känns lite smått ovant.

    Men... till mina frågor. Jag använde alltid Swift key förr i tiden, men på denna verkar Samsungs egna tangentbord fungera bättre pga split läget samt S Pen stöd. Går detta att få i swift key? Är Samsungs egna det bästa på folk 3?

    Min andra fråga gäller S Pen, jag läste en del om att den skulle få stöd för pennan men för mig som aldrig använt s Pen innan så förstår jag inte poängen med den alls. Någon som använder s Pen kanske kan berätta vad den används till? Skriva går snabbare på tangentbordet för mig och rita är inget jag gör, finns det något mer man kan använda den till?
     
  2. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Jag använder s pen mest till att markera, kopiera och redigera text på min Note 20 Ultra. Använder också möjligheten att med pennan ta små skärmdumpar av bara en liten del av skärmen (du ritar en rektangel, och det blir skärmdumpen), mycket praktiskt att ha både i jobb och privat. Ritar/skissar idéer ibland.
     
    2crueal4u, Heleg, museo12 och 1 annan gillar detta.