S10+ eller p30 pro

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av eas76, 13 apr 2019.

  1. eas76

    eas76 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ska köpa ny telefon står mellan dessa 2. Någon som testat båda?
    Prioterar kamera samt att den ska flyta på bra.
    Har en Samsung klocka men den ska väl funka till båda?
    Hur är Huawai på att uppdatera sina telefoner?
    Suttit och kollat på massa jämförelse av kameran
    Det som verkar vara till p30 fördel är mörker och zoom
    Vad är era erfarenheter ?
     
  2. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 087
    Mottagna gillanden:
    1 220
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag har haft båda, eller jag har haft s10+ och nu har jag p30 pro.
    s10+ är en riktigt bra telefon, bra kamera, bra skärm, trevlig känsla, bra UI, skapligt batteri men den fick återvända till butiken.

    Trodde kameran skulle vara bättre i s10+ än vad den var och även batteriet när det är så pass stort men icke, den stora förändringen från min s9+ är vidvinkel. Telefonen tar bra foton så det är inget snack om den saken men saknade det där lilla extra som jag trodde den skulle ha, trodde även batteriet med sin storlek skulle vara riktigt bra men det tycker jag heller inte. Jag fick ladda den oftare än tänkt och den kändes ständigt varm vilket jag inte heller uppskattar.

    Nu har jag P30 Pro och visst har den lite "sämre" skärm men ändå riktigt bra, något sämre högtalare (inte stereo men bra ändå), lite "tråkigare UI". Men den har en extrem batteritid samt en kamera jag aldrig sett liknande bra i en telefon. Denna kommer jag behålla då jag är lite kinkig att foto ska bli bra samt en grym batteritid. Jag tycker P30 pro är ett givet köp då det även är en billigare telefon.

    Hoppas att du hittar den som passar dig!
     
    R3b0rn, spigen, chraist och 1 annan gillar detta.
  3. rince0r

    rince0r Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2013
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    774
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    P30 Pro alla dagar i veckan förutsatt att du inte fotar mycket vegetation eller barn. Brusreduceringen och överskärpan är extremt påtaglig i vissa situationer och framförallt vid tidigare nämnda. Dottern ser ut som hon är direkt tagen ur The Grudge då Huaweis algoritmer tar bort varenda litet ansiktsdrag även vid nollat beauty mode. Träd, buskar och dylikt ser också väldigt dåligt ut på Huaweis telefoner.

    Mycket av ovanstående kan avhjälpas med att fotografera i RAW.

    I övrigt är jag nog en en få som faktiskt gillar skärmen i P30 bättre än den i S10an. Mörkerfoto, zoom är också bättre på P30. Batteritiden är en no contest med fördel till P30. Likaså laddningen.

    Samsung har stereohögtalare som kör över Huaweis. Kameran är bättre på det Huaweis motsvarighet är sämre på. Videofilmning är ljusår före Huawei.

    Personligen hade jag valt att behålla min P30 Pro om det inte varit för att jag behöver en P&S-telefon då de allra flesta bilder jag tar är på min dotter och där faller den platt. Hade jag fotograferat stadsmiljöer och mycket stillastående objekt hade P30 fortfarande varit kvar, utan tvekan.
     
    pobin, R3b0rn, chraist och 1 annan gillar detta.
  4. inact_0036

    inact_0036 Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    545

    MINA ENHETER

    S10an kamera är bättre än p30 pro, dock så har p30 pro en bättre Zoom.

    Jag hade satsat på pixel 2 xl eller pixel 3 om kameran och flytet är viktigast!
     
    Kristy gillar detta.
  5. eas76

    eas76 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tack för era åsikter ska ta mig till någon äffar idag och känna lite på telefonerna.
    Lutar lite åt S10 då man bara vill kunna trycka av en bild utan att pilla med massa inställningar eller köra raw.
     
  6. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 087
    Mottagna gillanden:
    1 220
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Förklara gärna lite mera utförligt vad som gör kameran bättre s10+.
     
  7. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Beror på ens personliga preferenser, själv så tar jag S10an alla dagar i veckan, Samsungs mjukvara är så mycket bättre än EMUI i mitt tycke. Kombinationen av skärmen, mjukvaran och de underbara högtalarna gör mig såld på S10an :)

    Visst är kameran sämre, men själv kör jag med en Snapdragon och Gcam, vilket tar riktigt bra bilder.

    Ryktas ju även att S10an ska få uppdateringar som adderar vissa funktioner P30 pro har nämligen snabbladdning och ett bra nattläge.
     
  8. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 543
    Mottagna gillanden:
    2 650
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Alla dagar i veckan Huawei framför Samsung och även här såklart p30 pro.
     
    Jocke_E, polar590, spigen och 1 annan gillar detta.
  9. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Alla dagar i veckan Samsung framför Huawei och även här såklart S10+.
     
    Arju, pmugghc, Ascended och 2 andra gillar detta.
  10. Nikolodien

    Nikolodien Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2016
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    260
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Jag förstår inte att alla skriver att p30 pro har så bra batteritid, kollar man i batteritråden är det likvärdigt med resultaten i Samsungs? Iofs verkar Samsung ha lite problem när man har igång lte, men fortfarande inte sett något övertygande.

    Har själv s10+, kanske därför lite färgat svar. Men jag kommer från op6 och tycker nog samsungen är bättre på så gott som alla punkter. Gillar även Samsungs nya ui väldigt mycket, även fast jag slängt in nova launcher.

    Med andra ord rekommenderar jag s10 för helheten och p30 om du är mycket på lte samt gillar att zooma med kameran.
     
    Last edited: 14 apr 2019
    pmugghc, katho och Kristy gillar detta.
  11. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Kom själv från OP6T och har senaste två veckorna kört uteslutande på LTE, betydligt bättre batteritid än vad jag fick med min OP6T på mestadels wifi. Så här absolut inget att klaga på.
     
    Nikolodien och Dashio gillar detta.
  12. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 087
    Mottagna gillanden:
    1 220
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Har nu p30 pro efter ha valt bort min s10+ och tycker det är som natt och dag.
    Kollar man på blandat användande under 1 dag så håller p30 pro extremt mycket bättre.. Sällan jag kommer hem från jobbet mindre än 50% batteritid kvar, ska då tillägga att jag använder min telefon väldigt mycket men framförallt för samtal. Med s10+ så hade jag 20-30% i snitt när jag kom hem.
     
    spigen, RuffyMan, tojjetok och 3 andra gillar detta.
  13. Nikolodien

    Nikolodien Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2016
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    260
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Okej, det var ju härligt att höra. Jag talar som sagt inte av egna erfarenheter gällande p30, har enbart läst i batteritråden.

    Har nog aldrig under 50% batteri efter en arbetsdag med s10+ heller. Men vi har inte samma användningsmönster. Kollar mest Youtube, film och sitter på 9gag samt webben. Klarar oftast två dagar om det inte är något speciellt.

    Hade helst önskat ännu bättre batteritid, men jag vet inte varför egentligen. Det blir mer en grej av att jaga så många timmars sot, istället för att ladda den varje kväll/natt eller när tid finnes.
     
  14. eas76

    eas76 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Blev tillslut en s10 plus kanon nöjd hittills
     
    kissidor, Coolmupp, inact_0044 och 5 andra gillar detta.