S2 8" startar inte

Diskussion i 'Galaxy Tab S' startad av Granskog, 16 feb 2020.

  1. Granskog

    Granskog Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Plattan fastnade i läget med loggan och stod där och pulserade tills laddningen tog slut. Läste då på nätet att man kan trycka på start+ljud upp el ner+knappen bredvid bakåtpilen. Laddade först förstås. Då kom ODIN MODE..., Downloading Do not turn off target.
    Hur länge ska det här hålla på? Ska jag gör nåt eller bara vänta och ha laddkabeln i?
    Mycket tacksam om nån kan hjälpa mig.
     
  2. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Odin eller Download mode använder man för att flasha in ny firmware, det är inget som händer om man bara låter den vara utan man måste koppla in den till dator med speciella program, rätt firmware o.s.v.
    Testa om den startar som vanlig om du håller in power + vol down eller power + vol up + vol down.
     
  3. Granskog

    Granskog Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, tack för att du försöker hjälpa mig.
    Provade båda kombinationerna och det ser ut som om den tänker starta vid båda men fastnar sen på SAMSUNG och det pulserar liksom ljus i den men inget händer. Dessutom går den inte att stänga av utan måste gå tills laddningen är slut.
     
  4. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Ok, testa om du kan komma in i recovery för att göra en factory reset. Knappkombinationen för det är vol up, hem och Power. Kan eventuellt vara så att du måste vänta tills den dött igen.
     
  5. Granskog

    Granskog Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Ok ska prova det men väntar tills den har dött först då.
    Vad händer när jag har tryckt den här kombon, kommer jag som inte är hemma på sånt här att förstå vad jag ska göra eller sköter den sig själv?
     
  6. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER


    View: https://youtu.be/JRGW8iCgSAs?t=104
     
  7. Granskog

    Granskog Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Trodde så mycket på detta. Tack att du la in klippet så jag kunde se precis hur man gör.
    Har testat två ggr nu med samma resultat: den fastnar på SAMSUNG och står där och pulserar tills laddningen är slut.
    Finns nåt mer att testa?