Övrigt: S2 är fortfarande kung

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av petu, 4 okt 2011.

  1. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Länk/källa eller tror du att jag faller för dina vackra blå ögon ? På 90-talet var JVMs dåligt optimerade, numera så är JVM så effektiv att det anses vara något av ett hot mot iPhone att android kör java-baserat, se mina tidigare länkar.

    Java-prestandan blev ruskigt mycket bättre med android 2.2 och JIT som kom där, det innebär att koden är förkompilerad när den körs. Då är "emulering" en rätt missvisande beteckning.
     
  2. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    För att det finns "bara 300000" appar till android ? För att i princip alla spel som kommer till iPhone också kommer till android ? För att det finns gott om "ögongodisspel" i alla möjliga olika genrer även till android ? För att det var två år sedan antalet appar och spel var lite lågt på androidsidan ?
     
  3. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Men varför ogillar du fanboys ? Det är väl härligt med personer som är entusiastiska med sin teknik, som gillar att diskutera den och som ser till att få ut mesta möjliga av det öppna och fria android-systemet. Jag känner mig alltid stolt när någon kallar mig för android-fanboy. Däremot Apple-talibaner, det är en helt annan sak; Det går inte att föra en sansad konversation med dem och jag önskar att de kunde hålla sig på sina forum istället för att komma hit och mucka gräl.
     
  4. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Du verkar verkligen vara totalt indoktrinerad av Apple. Exakt varför är det fysiskt omöjligt att tillverka en telefon som är bättre än IP4S ? Har Gud bestämt att det bara inte kan finnas en telefon som är bättre än Apples senaste ? Det här med att iOS är "bättre optimerat" har Apple kört med om sina produkter sedan 1734, det finns ingen grund för det påståendet, det är att vissa bara upprepar Apples propaganda utan att tänka något själv. Också tycker du att tråden är löjlig.

     
  5. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Du kan ju läsa lite i tråden. Iphone har betydligt fler pixlar att skyffla runt än SGS2 trots sin ynka skärmstorlek, och det gör att grafikprestandan är lägre trots en starkare GPU. Och det som folk menar när de pratar om grafiken är den faktiska prestandan på skärmen som följer med telefonen, inte något off-screentest som simulerar 720p.
     
  6. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Alla borde inse att det här snacket om att "iOS är effektivare och mer optimerat och bara bäst i största allmänhet" bara är snack som det inte ligger någonting i. OM det hade legat något i det, så hade Apple genast förklarat saken i detalj, satt igång och mätt upp hur stor effekten är etc. De har hävda ungefär samma sak åtminstone sedan 90-talet och det verkar fortfarande finnas de som luras av Apples vilseledande marknadsföring.

     
  7. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Ios är effektivare/bättre, i Android körs mycket i VM vilket är en grovt handikapp.

    Så egentligen borde Ios va mkt mkt snabbare på allt. Tråkigt att det inte är det bara :P
     
  8. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det är inte en ren tillfällighet att du inte har angivit någon källa för ditt påstående. Det är för att den enda källan är Apples marknadsföringsavdelning. Jag har redan tidigare angivit min källa, se nedan om du inte orkar leta. Med en modern optimerad JVM så kör java snabbare än motsvarande Objetive-C kod.

    Android Dalvik VM performance is a threat to the iPhone | java rants

    Däremot så var java ett förhållandevis ineffektivt språk på 90-talet.
     
  9. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Att köra i VM kommer alltid vara sämre än att köra native maskinkod.

    Om du har koll på området så vet du det.

    Hur som, skillnaden mellan android och Ios är inte längre speciellt stor.

    Det är dock svårt att jämföra då det rör sig om två så från grunden olika OS, i teorin borde android inte ha en chans. I praktiken är det en annan femma som vi alla vet ;)
     
    Chilaq och Etzolin gillar detta.
  10. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Nu brukar det väl mest vara folk som förespråkar apple/iphone som brukar säga att hårdvara inte är allt och att iphone är snabbare pga bättre optimerat osv.

    Men benchmarks i all ära, det är väl ändå hur snabb telefonen är i riktiga tester så att säga? Om telefon 1 startar en browser och laddar en hemsida på 5 sek medan telefon nr 2 gör samma sak på 10 sek så skiter iaf jag i om telefon 1 är sämre i benchmarks. Gör inte du också det?

    Så med det sagt, lite verklighetstester:
    iPhone 4S vs. Samsung Galaxy S 2 - YouTube
     
    pmugghc, Chilaq och oxpo gillar detta.
  11. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Att ios5 skulle vara så bra är ju bara skitsnack. Gå in på valfritt forum och läs om alla som uppdaterat till ios5 vad dom tycker. Den vanliga frasen man hör från iphone sidan"Den bara funkar" torde väl ha blivit lite kantstött. S2 är fortfarande kung och kommer vara det en lång tid framöver.
    Sent from my GT-I9100 Powered by CheckRom
     
    Oldskool gillar detta.
  12. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    314

    MINA ENHETER

    Knappast. IOS har stöd från Epic, ID Software, Capcom, Square Enix, THQ, EA. Annars kan du väl vara snäll och peka ut vart jag kan hitta androidversioner av Infinity Blade 1&2, Rage, Streetfighter, Devil May Cry, Dead Rising, RES 4, Final Fantasy, Chaos Rings, GTA Chinatown wars etc

    Jag gick inte över till Android för att spela, då hade jag stannat kvar hos Apple. Men om du påstår att det är lika på den fronten så trollar du eller så lever du inte i verkligheten. Det kanske förändras om ett par år men idag är Iphone överlägsen när det gäller spelutbud

    Och det är bara logiskt, spel säljer mindre till android, det piratkopieras mer och fragmentationen med olika SOCs gör att det helt enkelt inte är värt pengarna att utveckla spel till android idag
     
  13. HMB

    HMB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Lär dig skilja på CPU/GPU samt SoC, återkom sen.

    Din analogi är felaktig, i detta fall så säljs det fler Ferrari än Fiat (trots att Ferrarin är mycket dyrare än Fiaten).

    Självklart blir många besvikna då de byggt upp förhoppningar om att en annan telefon skulle släppas. Tar man IP4S för vad den är så är det en j-vligt bra telefon, precis som SGS2.

    Alla spel som kommer till iOS kommer inte till Android, se Bobby83s svar.

    IP4S har cirka 50% fler pixlar att skyffla runt, dock presterar den mer än 50% snabbare än SGS2 i off screen-testerna. Förövrigt sjunker inte prestandan linjärt med ökningen av pixlar.
     
  14. petu

    petu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

  15. HMB

    HMB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det var ju en omfattande och grundlig recension, personligen så är jag mer intresserad av vettiga recensioner, från t.ex. swedroid eller gsmarena. Typ som denna: iPhone 4S review: Fast 4ward - GSMArena.com

    Det finns ingen mobil som är bäst på allt i dagens läge (och det kommer aldrig finnas pga personers olika preferenser).
     
    Last edited: 22 okt 2011
  16. petu

    petu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Så en vettig recension är bara dom som gillar iPhone4s över allt annat? En iPhone-fantast påminner om religiösa hjärntvättade fanatiker.

    Engadget har följande slutsats om iPhone4s:
     
    Last edited: 22 okt 2011
  17. HMB

    HMB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har du ens läst recensionen? De hyllar inte den över alla andra lurar, vissa saker gör den riktigt bra, andra saker gör den sämre. Som jag skrev innan, det finns ingen telefon som är bäst på allt.

    Om en person primärt vill spela med sin mobiltelefon, kommer du rekommendera en SGS2 framför en IP4S oavsett prisskillnaden?
     
  18. Trollet14

    Trollet14 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Galaxy s 2 blev min första smartphone och jag är väldigt väldigt väldigt nöjd. Tvekade mellan den och en iPhone och är helt övertygad att jag valde rätt.
     
    Över gillar detta.
  19. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Cry me a river.

    Att ens diskutera Iphone vs Android i ett sånt här forum.

    Den dagen jag kan göra lika mycket med Iphone som Android så är den ett alternativ.
    Annars får den ha 17ghz cpu och 100gig inbyggt minne å en gpu från en annan galax utan att jag skulle höja ögonbrynet.
     
  20. coolermaster99

    coolermaster99 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    97

    MINA ENHETER

    iphone 4 har bättre gpu
    resten e bättre på sgs2
     
    Monterat gillar detta.