Övrigt: S2 är fortfarande kung

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av petu, 4 okt 2011.

  1. beachbug

    beachbug Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  2. fizz

    fizz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    jag skulle vilja säga precis tvärt emot... Benchmarks är ett ganska dåligt sätt att jämföra telefoner... Speciellt då det i detta fall är olika os... Man skulle ju kunna bencha samma app till ios och android, tex webläsare, men annars blir det som att jämföra äpplen och päron....

    Sent from my dualicious SGS2 using Tapatalk!
     
  3. PingviN

    PingviN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Jag äger en HTC Desire.
    Jag äger inte en enda Apple-pryl.

    Räcker det som svar? Du är uppenbarligen inkapabel att förstå mina inlägg. iPhone 4S är snabbare än Galaxy S2 - så enkelt är det. Möjligt att det ändras med ICS, men som det ser ut just nu, är iPhone 4S snabbast. Det är allt jag säger.

    Att du direkt målar mig som en hjärndöd fanboy säger mer om dig än om mig. Jag kan bilda mig en objektiv uppfattning, din förlust om du inte kan göra detsamma. Du saknar dessutom all form av teknisk kompetens, något som är uppenbart eftersom du inte kan förstå att/hur iOS är bättre optimerat för hårdvaran som används än vad Android är.

    Ta och läs om mina inlägg.
    Förstå.
    Efterforska.
    Ta av dig Android-brillorna.
     
    HMB gillar detta.
  4. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Då du inte bemödat dig att läsa lite inlägg bakåt i tråden så får man anta att när du skriver att 'iPhone 4S är snabbare än Galaxy S2 - så enkelt är det' så menar du att den är snabbare i diverse spel, mer fps och allt sådant. Varför inte bara skriva det då kan man undra så slipper man allt tjafs?

    Fast du menar väl att den är snabbare på i princip det mesta, om så skulle vara fallet kan du ju läsa ett par inlägg bakåt i tråden och återkomma.
     
  5. Hartsner

    Hartsner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    @ PingviN: Fast iPhone4s är ju inte snabbare...? Inte det jag har sett på tuben iaf.
     
  6. Klashosh

    Klashosh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Jag tycker sådana där tester är rätt kassa då båda telefonerna är riktigt snabba och inte har några problem med att göra en sak i taget. Jag skulle vilja se fler prestandatester vid multitasking. Det är då det spelar roll. Annars skulle jag lika gärna kunnat ha kvar min sgs då den också var riktigt snabb när jag bara gjorde en sak i taget. Det var vid multitasking den failade.
     
  7. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Svårt att avgöra genom att se på film om man inte kan göra mer precisa tester.
     
  8. coolermaster99

    coolermaster99 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    97

    MINA ENHETER

    sgs2 e mkt snabbare när det gäller surfa. iaf om man använder en "ny" webbläsare, typ opera. :)
     
  9. Nabilon

    Nabilon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Man får ha i åtanke att Iphone 4S rullar på sämre hårdvara (2 x 1,0 Ghz och 512mb ram) och trots det är jämbördig med SGSII. Det är inte för inte som Apple har en galen mängd ingenjörer som arbetar med optimering av just processorn.
     
  10. HMB

    HMB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  11. Zorkis

    Zorkis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Och? Den är dyrare och långsammare. Det går inte att bortse att iphone lever på varumärket och att folk vill känna sig mera värda med en iphone i handen. Det är det som irriterar mig. Att folk tror att iphone är bäst på marknaden. De kunde ta samma hårdvara som samsung och ändå tjäna på det.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  12. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Spelar det egentligen någon roll om iPhone 4S är snabbare eller inte? Gör det SGS2 till en sämre telefon att använda? Har haft iPhone 3G och 3GS innan jag blev nyfiken på Android och skaffade mig en SGS som sedan ersattes av en SGS2. Jag är inte en Apple fanboy, men man vore ju korkad om man sa att det var dåliga telefoner. Jag kommer att "byta" ner mig rent prestandamässigt när jag skaffar mig Galaxy Nexus, men det är inget som stör mig då jag tror och hoppas att totalupplevelsen av skärmen och ICS ger mig en bättre upplevelse. Spela spel gör jag på min PS3 och det lilla jag spelar på min SGS2 är på sin höjd ett par omgångar Solitaire. Man får väl se det som positivt att Apple slänger in bättre hårdvara i nya iPhone 4S som främjar konkurrensen. Varför köper man en viss telefon eller märke? för att försöka imponera på polare eller för att man faktiskt ser nyttan i inköpta telefon? Jag föredrar Android framför iOS telefoner, men det gör dem inte till skräp. Men vad vet jag... tekniknörd som man är...
     
  13. Zorkis

    Zorkis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det är inte dåliga mobiler absolut. Men den kostar betydligt mer än sgs2. Och nexus galaxy kan bli bra. Hd-upplösning är ju eftertraktat men avsaknaden av sd-slot gör mig avskräckt. Men det jag menar är att iphone var tidigare överlägsna men lever nu på sina gamla meriter. Folk får köpa iphone om de vill. Men att iphone är överlägset är en sak som är dumt att säga.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  14. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Håller med om att det är konstigt resonemang att iphone är överlägset. Generalisera är väl aldrig bra... Det tråkiga är väl snarare när människor som köpt ett visst märke och modell någonstans måste rättfärdiga sitt köp genom att säga att deras produkt minsann är snabbast/bäst/störst osv.

    Jag tycker det är bra att Google nu tittar mer på design än man kanske tidigare gjort vilket jag tror kommer att leda till att vi i framtiden får snyggare och bättre gränssnitt att jobba emot. ICS är nog bara början på det "designtåget" som Google startat. Man får inte glömma att Apple har plöjt ner löjligt mycket pengar i design/utveckling på sina produkter och därför vore det åt helvete (rent ut sagt) om man därigenom inte lyckades med sin modell och sitt ekosystem. Android är mycket yngre och man märker att det får mer och mer attention hos de olika operatörerna och tillverkarna jämfört med för bara 1 år sedan.
     
  15. Nabilon

    Nabilon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vad har priset med saken att göra (jag diskuterade över huvud taget inte prissättning i mitt inlägg)? Personligen har jag ägt en appleprodukt i hela mitt liv (en ipod för en herrans massa år sedan) men har varit google-nörd sedan jag sålde min röv för en gmail invite. Skulle aldrig få för mig att köpa en iPhone även om det, naturligtvis, är riktigt bra telefoner.

    Hade processorn (och annan hårdvara) i SGS II varit lika optimerad för Android som Iphons är till iOS hade vi haft en telefon som sprungit varv runt äpplet. nu får vi "nöja" oss med en telefon som "bara" är något snabbare. Sen undrar jag varför apple skulle använda dyrare hårdvara när det bevisligen inte behövs för att uppnå de funktioner de vill uppnå?
     
  16. Zorkis

    Zorkis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Men faktumet är fortfarande att sgs2 ÄR snabbare än iphone4s och 6 månader äldre. Och det till ett lägre pris. Med ICS kommer nog android få sitt genombrott. Iphones stora problem är att deras operativsystem inte har så stor potential som android. Detta pga att ios5 är redan optimerat. För android finns det utrymme för förbättringar.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  17. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Frågan är ju dock vad ICS kommer betyda för oss SGS2 users. ICS är ju inte optimerat för grafikchippet Mali-400 MP eller för vår processor Samsung Exynos 4210. Det är iaf vad jag drog för slutsats av att ha läst här på forumet och på andra forum på nätet. Optimerat betyder inte att ICS kommer på något sätt vara slött på vår SGS2 men jag blir lite skeptisk ändå.

    Jag hoppas bara att Samsung inte släpper ICS utan att optimera så gott de går så upplevelsen vi får med ICS inte betyder att vi plötsligt får en sämre telefon jämfört med andra telefoner i samma generation.
     
    Concha gillar detta.
  18. Bostrom

    Bostrom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    En sak är 100% säker i alla fall. App store krossar Market totalt. 80% av apparna på Market är rena skiten. Nästan på gränsen till pinsamt i jämförelse. Google och utvecklarna har det dem gör där! :)
     
  19. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Och vilken fakta baserar du det på? FAKTUM är att iPhone har presterat bättre på majoriteten av de benchmarks man genomfört.

    Android har redan haft sitt genombrott, har trots allt majoriteten på smartphone marknaden.

    Det finns gott om saker som kan förbättras på iOS och android, utvecklingen går frammåt.
     
  20. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Varför det eviga tjat om vilken telefon som är snabbast? Några benchmark poäng hit eller dit vad spelar det för roll? Jag har varit en apple fanboy i 2 år men nu har jag en sgs2 och som det känns nu kommer jag aldrig byta till iphone igen! Men det har inget att göra med hastigheten på telefonen! Det är alla möjligheter som kommer med android!
    Innan jag blev medlem här på forumet så trodde jag att det var iphone ägare som var dryga:) men android fanboys är 100 gånger värre :) snacka om att hänga upp sig på tekniska skitsaker och jämföra allt mellan himmel och jord!
    Var nöjd med telefonen och OSet istället!

    Något jag däremot inte förstår är dom här på forumet som inte förstår att android kan så mycket mer än ios5! Har dom testat en android mobil eller? Alla iphone ägare jag har visat android för har inte förstått vilka funktioner som finns! Inte förens dom sett möjligheterna har dom förstått att dom saknat dessa funktioner! :) samma sak var det med mig!

    Jag tror inte ios kommer att komma ikapp android någonsin! Visst flyter ios på bra och visst är det fler buggar med android! Ingen kan påstå något annat! Men fördelarna med android väger sjukt mycket mer än nackdelarna!
    Något som jag gillar hos android är att ny teknik och finesser kommer snabbt och man slipper vänta i flera år på något som borde vara en självklarhet standard! Kolla på notification center på iphones! Borde ha funnits från första början!


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk