Övrigt: S2 är fortfarande kung

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av petu, 4 okt 2011.

  1. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Därför det är den lilla klick av prestandanördar som driver utvecklingen inom de bästa framåt. Att utveckling ändå sker är givet men tillverkarna kämpar för att klämma ur den sista skvätt prestanda för att vinna denna skara av användare sen är de lite av en prestigesak också. Så inget konstigt med detta. Antingen bryr man sig eller inte men de kommer inte försvinna ändå. Se bara på datorer (sweclockers nördar!) och se på bilar (valfritt bilmärke-motorclub.com). De finns i alla kulörer :)

    Fattar jag dig rätt nu? Du undrar om folk på ett android forum någonsin har provat en telefon med android på? ;)
    Vill man inte lära sig och bli spoon feedad och vill man inte anpassa något utan bara accepterar att "så är det" etc.. så passar iaf inte Android. Då är det ju bättre välja en iphone. Jag känner faktiskt till flera som inte gillar att pilla och bara stönar så fort man visar något som den kan göra och så klämmer dom ur sig "Men det är ju ingen iphone, så den är fail oavsett.". Jag har givit upp på dessa människor. De är så inskränkta. Fast det finns även de som är extrema Android fanatiker. De tycker allt Apple gör är skit och ska pissas på. Vi har ju ändå apple att tacka för att folk har fått upp ögonen för smartphones på allvar. Alla kan ju använda en smartphone idag. Man måste inte vara nörd. I början var de bara iphone men nu är android lika bra (i mitt tycke) på att leverera en enkel förpackning. :)

    Säg inte de. Man ska inte underskatta äpplet, även om inte Steve är kvar ;)
     
  2. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Hehehe du fattade mig fel! Det finns flera här som ställer frågan vad android kan som inte ios kan! Plus flera som hävdar att ios känn allt som android kan plus lite till! Det var dom jag syftade på om dom över huvud taget har provat en android nån gång :)
    Kan ju vara appletroll som trollar i forumet kanske:)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  3. coolermaster99

    coolermaster99 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    97

    MINA ENHETER

    somsagt får 1600poäng i sunspider java benchmark. (dock kör jag opera browsern)
    ip4s får 2400 poäng.


    sgs2 är oerhört snabbare. (och testet är dessutom tillverkat av apple själva)
     
  4. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 268
    Mottagna gillanden:
    468
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Skiter i om iphone e snabbare eller inte... Storleken på skärmen e orsaken till att jag köpte sgs2. Vill inte sitta med mobilen 10cm från ansiktet när jag ska kolla på film eller skriva nått... 4.3 är perfekt för mig som pendlar med tåg till jobbet å surfplattor är för bökiga...
     
  5. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER


    Sunspider mäter javascripthastigheten och jämför javascripmotorn i browsern i första hand.
    CPU-kraften är lätt att jämföra mellan SGS2 & iphone 4s eftersom båda har dual-Cortex A9.
    SGS2 är lika mkt snabbare på CPU-intensiva uppgifter som den har högre klockfrekvens (1.2 GHz jämfört med 0.8 GHz på iPhone 4s) om vi jämför väloptimerad native kod.
     
  6. Eos95

    Eos95 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    1 884
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
  7. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

  8. petu

    petu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Läste en liten kul grej om Samsung. 1938 startade företaget. Då tillverkade man nudlar. Idag omsätter man 900 miljarder kronor och pysslar med lite mer avancerade saker än nudlar...