Problem: s2 laddar inte

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av monarped, 26 aug 2013.

  1. monarped

    monarped Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    hej
    grabben har en s2 som är 2år som häromdan slutade ladda.
    misstänker usbkontackten.
    när ja sätter i laddaren så laddar den 20 sek för att sen sluta ladda 20 sek o så om igen en stund ,o nu laddar den inte alls.
    tog ett batteri i en annan s2 a då va de 44 % o satte i den som inte laddar då va de bara 12%.satte tillbaka igen o den visade 44%.
    har beställt en ny laddkontakt,men frågan e ju om de e den elle om de e nått i telefonen.
    ska ja byta kontackten först,elle ska ja testa med nån återställning eller nått
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Tror nog att det är USB-kontakten... Skulle pröva detta:



    Om du vill pröva fixa USB-kontakten själv kan du pröva följande: (OBS. Ha mobilen avstängd och batteriet urdraget tack, vill inte förstöra din mobil :P)...

    1. Gör rent kontakten inuti mobilen med en liten borste - eller om du har, luft på burk/kompressor (UTAN dimmsmörjning, du vill inte ha olja i USB-kontakten)

    2. Ta en smal kniv (brukar jag göra iaf) eller nånting annat smalt och böj plattan (den med koppartrådarna på) inuti USB-porten "mot skärmen".

    3. Ta lite tvättbensin av något slag (nånting som passar bra för elektronik) på en mellanrumstandborste (eller annan smal borste) och tvätta av koppartrådarna på ovannämnda platta!

    Om du vill byta ut USB-kontakten själv så finns det flera trådar om detta här på Swedroid! T.ex: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=90713

    Skriven av: Arbu11