Fråga: S2 LTE, bra köp?

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av Zer0x, 29 dec 2012.

  1. Zer0x

    Zer0x Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Såg nu på Halebop att S2 LTE är iprincip gratis om man skaffar den nu med abonnemang. Antagligen finns det trådar om det här men jag sökte och hittade inte något så jag gör en egen tråd. Hur är den mobilen? Är det mycket problem med den? Kommer jag kunna använda den med 4G i Örebro/Kumla (2 mil söder om Örebro) och hur funkar den med 3G nätet?
     
  2. alexm

    alexm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    1 028
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    Jag kan även tipsa om att den kostar 2095 kr med kontantkort!

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
  3. docky34

    docky34 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej!

    Det finns både positiva och negativa saker med den. Om jag berättar dig min story så kommer du troligen kunna bestämma dig själv.

    Jag köpte telefonen tillsammans med TELE2:s erbjudande 345 SEK (obegränsad samtal, sms, mms till alla i Sverige samt 10 GB surf)

    Efter 2 veckor åkte den på reparation. När den kom tillbaka använde jag i 2 veckor till och skickade tillbaka på reparation igen... Det gjorde jag minst 4-5 gånger. Samma sak hände min fru som hade samma telefon. Vanlig förekommande fel var att den tappar uppkopplingen, bryter samtal, samtal kommer inte fram, batteritiden som är på 9-10 timmar utan att göra något med telefonen osv. Måste säga att jag tröttnade på telefonen ganska snabbt.

    Till slut så bytte jag den mot en S III LTE och är sjukt nöjd.


    Det förvånar mig att den finns att köpa !!!
    SAMSUNG drog tillbaka alla telefoner och gick ut till bl.a. ELGIGANTEN att de som kommer och klagar på telefonen att de byter ut de.

    Jag fick min utbytt ...var tvungen att betala en extra slant men är nöjd.

    Nu får du själv avgöra om det är lönt att köpa en sådan!

    MVH
     
  4. Zer0x

    Zer0x Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så det finns inget positivt med den? Är det ingen här som har haft en som funkat utan krångel?
     
  5. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Min har inte riktigt det krångel folk beskriver. Jag har två småproblem. Det ena är att t9-laggar lite, men jag missar inte något knapptryck, så det e bara kosmiskt. Sen om jag har head-set och det ringer om jag svarar med head-set-knappen så misslyckas var 3e och ringappen tvingas ner. Har löst detta med att ställa in att svara automatiskt efter 2sekunder när handsFree är ikopplad.
    Finns den till priset likt en vanlig S2a tycker jag LTE är bättre. Galaxy S3 LTE e dock mycket bättre. Sen får man tänka att på forum har alla telefoner något fel och det hörs mycket.
    Huruvida du får 4G vet jag inte. Det e en framtidsteknik tycker jag man får tänka. Med 4G får man bra ping och uppladdning som gör väsentlig skillnad när man bläddrar mycket i sin surf, titta på folks Facebookbilder. Strömma film e otroligt pålitligt när 4Gtäckning finns. Bra hot spot-alternativ. Det mest negativa tycker jag är att telefonen inte finns bland så många konsumenter. Då kan Samsung bortprioritera oss med uppdateringar som vi även märkt av.

    Allt kan du få med Galaxy S3 LTE också. Bättre telefon. Jag kan rekommendera S2 LTE. Men S3 helt klart före.

    Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy
     
  6. rickard_nr1

    rickard_nr1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    med ics uppgraderingen funkar min lur klockrent. att den tuggar batteri med 4g aktivt får man lära sig hantera. finns ju ingen mening att ha 4g aktivt när man inte använder datatrafikt aktivt, både jag och miin tjej har den och visst de finns mycke att förbättra men så dålig är den inte att den inte skulle vara värd en billig peng att köpa
     
  7. liftch

    liftch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Sambon kör utan datatrafik!
    Måste väl vara en kanontelefon till henne eller!?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  8. rickard_nr1

    rickard_nr1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    min tjej använder sätter på datatrafik när hon kollar fb och västtrafiks app, mycke mer använder hon inte. hennes batteri håller lätt 2dagar
     
  9. liftch

    liftch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Låter bra!
    Beställde med kontantkort.
    2019 riksdaler!
    Som hittat!

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  10. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 677
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Är den olåst då?
     
  11. alexm

    alexm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    1 028
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    Nej, tyvärr inte.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
  12. homemadelion98

    homemadelion98 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle du rekommenderar den till en iphone 4 eller 4s?
     
  13. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Menar du att jag skulle rekommendera den framför iphone 4 och 4S? Ja, S2an med LTE om man får den för så bra pris. Men tuggar man mycket för design så är ju iphone mycket snyggare.
    S2 LTE har NFC, MHL-stöd, MicroSD-plats, 4g-kompatibel, utbyttbart batteri, minst lika bra kamera, Android ändå så det e ju fördel för mig. Sen har Samsung sina finesser att sätta inkommande samtal på tyst genom att vända på telefonen t. ex.
    S3an LTE är ju bättre på alla plan

    Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy
     
  14. homemadelion98

    homemadelion98 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur byt du din mobil. Jag har en lg optimus l7. Köpte det från mediamarkt med ett års garanti. Jag har tröttnat på mobilen. Vill byta till en 4x hd, s2 eller s2 lte