Problem: S3 kopplar från wifi omedelbart

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av ormtass, 3 apr 2015.

  1. ormtass

    ormtass Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej.

    Jag har en Galaxy S3 (som jag har fått begagnat och därför har jag inga garantier på den) och har för ungefär två månader sen startat ett abonnemang med ett mobilt wifi. Det har fungerat att ha telefonen uppkopplad utan problem fram tills nu. Jag la märke till att det inte fungerade som vanligt efter jag hade varit bortrest ett par dagar, men det kan ha krånglat i kanske en vecka utan att jag tänkt på det.

    När jag försöker ansluta med telefonen står det "Ansluten" i knappt en sekund innan det slår ifrån och går tillbaka till "Skyddad" för att sedan stanna så.
    Det går så snabbt att jag inte hinner "glömma nätverket" och nätverket står inte med i listan om wifi:et inte är på och då går det bara välja "Anslut till nätverk".

    Jag har startat om, tagit ur batteri och sim-kort (visserligen i knappt en minut), testat att stänga av wifi power save mode via *#0011# och återställt wifi:et till standardinställningar. Ingen skillnad.

    Den enda andra enhet som är ansluten är min dator och ibland (läs sällan) min systers Samsung, så det känns inte som att överbelastning ska vara ett problem. Jag bor ute på landet och det dyker upp ett annat wifi när jag söker efter nätverk, men det borde väl inte störa.

    Finns det några idéer på vad jag kan göra?
    Halva grejen med att jag startade abonnemanget var ju för att kunna ha det till mobilen också.
    Mycket tacksam för hjälp.

    Mvh, ormtass.