Fråga: s3 och bil

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av nadro, 9 okt 2012.

1. Dibbe75

Dibbe75 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo det har jag upptäckt också, dock så har jag bara "pucken" liggandes brevid handbromsen så det är inte speciellt konstigt!

Går det på något sätt att tvinga den att använda micen som sitter i telefonen vid samtal istället?

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    De gör det faktiskt, Fast du får inte ljudet ut via pucken vid samtal då :(

I fall du vill göra det ändå:

Alla blåtandsenheter som du använder dig av kan du konfigurera hur och vilka ljud som ska skickas till dom. Om du bara vill ha medialjuden via "pucken" och samtal via telefonen så gör du så här:

Hem -> Meny: Inställningar -> Bluetooth -> Tryck på kugghjulet framför enhetens namn i listan som visas (Blåtand måste vara aktivt för att du ska se listan) -> Efter du tryckt på kugghjulet så klickar du så endast Medieljud har en checkbox framför sig och samtalsljud har ingen.

That's it! I fall du skulle i framtiden köpa ett headset som har två högtalare så brukar dom också ha en medieljudprofil, och om du inte vill spela upp ditt ljud via detta headset så gör du samma som ovan fast du väljer endast samtal och bockar bort medieljud.

Fast allra bäst i ditt fall hade kanske varit att man kan styra exakt vilken mic man ska användao ch exakt vilken ljudkälla man vill använda, oberoende av varandra. Fast de går inte på stock iaf. Det är möjligt att djupt begraven i någon XDA forumtråd att någon har hittat något hack/trick. Du kan ju alltid skapa en post och fråga där om du verkligen är sugen. Räkna med att du får rida igenom lite storm av skit bara. "Simpla" frågor brukar ha en tendens att väcka trollen som inte fattar vad man menar.

Last edited: 11 okt 2012
    Dibbe75 gillar detta.
  3. Dibbe75

Dibbe75 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Aha så gick det att göra iaf, det räcker bra åt mig.

Tack!