Problem: S4 trasig efter root

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av Albin19975, 11 jun 2016.

  1. Albin19975

    Albin19975 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Vet inte om detta är rätt ställe att skriva på men det var det ända stället jag hittade där man väl kunde posta.

    För ca 1 vecka sedan försökte jag roota min första generations galaxy s4 men då blev den helt konstig så jag försökte ladda ner firmwaren igen och fixa den men det gick inte häller så jag återställde den via recovery mode och nu fungerar den sådär. Är det någon som vet hur jag skulle kunna få den att fungera som den skall igen? Några problem jag har med den just nu är att den inte kan använda USB tethering, den vill inte ge malwarebytes tillåtelse och den slarvar bort sim kortet ibland och kräver att jag startar om den för att kunna använda det igen.
     
  2. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Har du tesat att göra en fabriksåterställning?
     
  3. Albin19975

    Albin19975 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja. Jag gjorde det som sagt var via recovery mode som tydligen skulle vara lite bättre än den vanliga fabriks återställningen enligt youtube
     
  4. Rexxo

    Rexxo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2016
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    5
    Hej, löste det sig för dig? Bara undrar, har försökt roota min galaxy s4+ flera ggr med olika program men verkar inte gå alls, vad använde du för program?
     
  5. Albin19975

    Albin19975 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    nej den är fortfarande trasig. Kommer dock inte ihåg vad programmet hette men det var det mest populära så det borde inte va så svårt att hitta.
     
  6. Romizer

    Romizer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Testat en stock rom flash via kies eller odin?