Problem: S5 Mini - Dålig wifi, tappar GSM täckning försöker "roama", startar om mitt i natten

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av holmen, 5 okt 2014.

  1. holmen

    holmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har sedan 1 september använt en Samsung S5 mini (tidigare använde jag en Samsung xcover 2).

    Det jag har upplevt den senaste månaden får mig att fundera på om jag har fått ett måndagsexemplar eller om S5 mini helt enkelt har en hel del buggar i sig fortfarande, alternativt hårdvaru-missar vid design.

    Tappar GSM täckning och försöker "roama"
    Ungefär en till tre gånger per dag tappar mobilen täckning och klagar på att jag har stängt av roaming. Efter några minuter är den uppe och lirar igen på Telenors nät.

    Dålig WiFi
    Jag har haft full WiFi täckning i hela lägenheten med min Xcover 2 men nu fungerar knappt WiFi när jag lämnar rummet med WiFi accesspunkten. Någon som har liknande problem med S5 mini?

    Omstart mitt i natten
    Detta är troligtvis någon app som spökar så inte så bekymrad över detta men den startade om mitt i natten en gång och har hängts sig några få gånger. Vilka appar/verktyg är lämpliga för att debugga fel som dessa?

    Övergripande fråga
    Att både GSM/3G täckning och WiFi täckning strular får mig att tro att de har kapat ordentligt i antennkvalité i S5 mini men jag kan ju å andra sidan bara fått ett måndagsexemplar. Finns det några kända antennproblem med S5 mini?
     
  2. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 843
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Återställ och uppdatera?

    Service?
     
  3. SevenEleven

    SevenEleven Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 2
    Jag har också råkat ut för att min S5 Mini startar om sig då och då. Senast igårnatt.
    Dessutom har jag problem vid samtal. Ofta dör mikrofonen precis som att telefonen slår på "mute" då får man lägga på och ringa upp på nytt.
    Häromdagen råkade jag ut för att telefonen hängde sig helt under ett samtal. Fick plocka ur batteriet och starta upp den på nytt för att få liv i den.
    Är det fler som upplevt problem vid samtal?

    Idag kom en OTA uppdatering som förhoppningsvis löser problemen men det återstår att se.

    /Lasse