Problem: S6 låser sig inte

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av vompen, 15 jan 2016.

Taggar:
  1. vompen

    vompen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    49
    Tjenna!

    Jag har inte haft några större problem som är jobbiga att fixa på min S6 (hade kameraproblem men det blev bytt på garanti), däremot verkar jag ha upptäckt en riktigt störande bugg.
    Buggen är låsskärmen. När jag antingen "double-tapar" skärmen (mha tasker) för att låsa, eller med ett tryck på powerknappen, så låser sig inte mobilen. Skärmen blir svart som vanligt, men klicka man powerknappen/hemknappen så kommer det inte upp någon låsskärm trots att jag har valt "Swipe" som låsskärm.
    Vad som verkar vara problemet är antingen någonting efter senaste säkerhetsuppdateringen (som jag fick häromdagen) eller en annan tasker-profil som deaktiverar keyguard.
    Det märkliga med keyguarden är dock att jag har en "exit task" på min profil som gör att keyguarden sätts på igen, och det funkade perfekt innan jag uppdaterade telefonen. Nu är det som att den fastnar eller någonting.

    Är det någon annan som har problem med sin låsskärm som i princip inte finns där trots att den ska göra det?

    Tack på förhand för svar :)
     
    laxen 31 gillar detta.