Problem: S7 med trasig skärm, hur få tag i filerna?

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av catrinmedc, 8 okt 2018.

  1. catrinmedc

    catrinmedc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej. Har en S7 med krossad skärm. Hur gör jag för att komma åt bilder och filer och föra över den till en pc? Naturligtvis hade jag inte backat upp, klantigt jag vet...

    Jag har testat att koppla datorn till mobilen och datorn hittar mobilen, men sen står det EMPTY när jag klickar på den.
    Har testat med andra mobiler och då får man upp en avisering på mobilskärmen man måste trycka på men det är svårt när jag inte ser nåt....

    Även testat Samsung account, men det fungerade inte (eller gjorde jag fel...) för den hittar inte mobilen heller.

    Nån klok där ute som kan hjälpa mig?
     
  2. catrinmedc

    catrinmedc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    fick tips om drfone, men det programmet verkar inte ha S7:an med bland de modeller som stöds
     
  3. Textas

    Textas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2018
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    190
  4. TurboDanne

    TurboDanne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2015
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    21
    Funkar touchen eller? Om ja, kan du ju kolla på en annan mobil var man ska trycka på skärmen när frågan kommer upp och trycka på samma ställe.
     
  5. DaFascha

    DaFascha Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag är också intresserad av en lösning, kapar tråden lite...sorry catrinmedc ;-)

    Samsung S7 Edge med spräckt display som bara flimrar:
    * USB-OTG fungerar inte eftersom jag inte ser muspekaren i trasiga displayen.

    * Smart Switch med USB -> USB mellan trasig S7 och nyköpt S8 funkar inte heller, kan inte trycka "Tillåt" på trasiga S7 eftersom displayen är non-responsive.

    * S7-USB till dator-USB fungerar inte, hittar luren men säger "Empty file"

    Kärlek och kanelbullar till den som löser problemet!