S8 aktiverar Ok Google med blåtandslurar uppslagna.

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av J.G., 24 nov 2017.

  1. J.G.

    J.G. Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjo!

    Har haft min S8 några veckor nu och upplever ett irriterande problem när jag lyssnar på musik.

    Helt plötsligt tystnar musiken och det kommer upp en ruta som säger till mig att säga Ok Google eller trycka på mikrofonen. Jag vill inte göra antingen eller. Jag vill lyssna på musik och sova mig till jobbet... :/

    Den håller på att hoppa mellan Spotify och den här sökrutan från och till ända tills jag stänger av blåtanden. Men då kan jag ju inte heller höra på musik.

    Hjälp mig! :)
     
  2. Arju

    Arju Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Vad använder du för hörlurar?.. nått skräp i hörlurs ingången? kan vara så att den registrerar tryck från mikrofonen pga smuts. Kolla det först.
     
  3. J.G.

    J.G. Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder Urbanista Seattle. De var helt nyinköpta när problemet uppstod så det verkar inte ha något med smuts att göra. (Ska dock dubbelkolla när jag får möjlighet.)

    Har nu upptäckt att problemet kommer när jag åker spårvagn eller när jag står i tomrummet i tvättstugan. Så det verkar vara ljud runtomkring den reagerar på. Men först efter en stund. För jag måste vara där i alla fall 10 minuter innan problemet drar igång.

    Får försöka avaktivera Ok Google. Men hittar inte hur man gör. Googles egna tutorials leder till en meny som jag saknar.