S8 sänker wifi på TP-Link router ? Nån som har en lösning ?

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av håkan.j, 28 sept 2018.

  1. håkan.j

    håkan.j Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej swedroidare!
    Äger en S8 som är tre brandad. Senaste säkerhetsuppdateringarna installerade. Problemet är att jag inte kan använda wifi på telefonen när jag är hemma vilket tar hårt på min dataplan. Har iofs 40GB och leka med men mitt youtube beroende är grovt.
    Routern i fråga är en TP-Link Archer C7 version 2. Problem har kommit efter de senaste uppdateringarna på wifi som jag installerat löpande när de har dykt upp OTA. Symtomen är antigen att så fort wifi kopplas på sänks all uppkoppling i nätverket inklusive trådade uppkopplingar. Vissa sessioner är wifit så dåligt att den droppar över till 4G/3G för att sen koppla upp sig ändå och så håller det på. Mycket frusterande
    Routern är förvisso inte av det nyaste slaget, men tycker att detta är orimliga problem. Testat följande:
    Uppdaterat firmware på router
    Testat äldre firmware.
    Ändrat wifi kanal
    Kört utan säkerhet
    Inaktiverat 5Ghz och kör bara 2.4Ghz. Samma fel vare sig jag kör 5Ghz eller 2.4Ghz
    Testat omstart
    Och nu testat köra in custom firmware på routern (OpenWrt) samma skit
    Verkligen inga här på forumet som upplevt liknande fel efter samsungs/googles nya tätare säkerhetsuppdateringar ? Kan ju inte vara ensam om detta kan jag tycka ?

    Trevlig fredag på er !
     
  2. marr

    marr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nord
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    S9
    Platta:
    M5
    Platta 2:
    Nexus 7