Fråga: S8+ till S10+, eller?

Diskussion i 'Galaxy S10+' startad av aalx, 7 maj 2019.

  1. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Tjena!
    (S8+) Använder mobilen till samtal, ta bilder, surfa, alltså lätt användning är nöjd med mobilen (förutom batteriet), den funkar som den ska men är ändå sugen på att uppdatera mig (2 år nu), och där kommer frågan; ska jag/är det värt att uppdatera till S10+? Eller kanske vänta ett tag till? Tänkte även på priset.

    Tacksam för svar!
     
    Last edited: 7 maj 2019
  2. aless

    aless Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    121
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 10 Pro, 12/256

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 10 Pro, 12/256
    ROM:
    OxygenOS 13
    Tja!
    S10+ är grym, kommer själv från S8+ och batteriet är imponerande enligt mig även fast många klagat, men i de flesta fall av dålig batteritid så är Facebook och snapchat inblandat och båda apparna är skit rent ut sagt.

    Med S10+ kan det inte bli fel hehe, fullpott helt enkelt, bortsett från priset.
    Dock så spelar jag mycket krävande spel osv, skulle kalla mig själv en heavy user, jag tror dock att du kanske ska kolla lite på det övre mellansegmentet från samsung, t.ex; Galaxy A50/A70/A80 eftersom du är en ganska "lätt" användare och dessa har prestanda så att det räcker och blir över, dessutom bra batteritid och stora fina skärmar.

    Är du inte sugen på att spara några lappar så kan jag inget annat än att varmt rekommendera S10+.
     
    Nikolodien gillar detta.
  3. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    jag funderade på samma själv, gick också från s8+ som jag visserligen var väldigt nöjd med, men som alltid så är man ju sugen på nåt nytt till slut så fick det bli en s10+ o jag har inget att klaga på. enda jag kan sakna på s8an är fingerläsaren på baksidan och led lampan på framsidan, annars så är jag helnöjd.
     
  4. aless

    aless Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    121
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 10 Pro, 12/256

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 10 Pro, 12/256
    ROM:
    OxygenOS 13
    Fingerläsaren under skärmen är ju klockren? Tillomed snabbar än den var på min s8+ ju!